Rusia a rămas principalul furnizor de petrol al Chinei în martie, în timp ce rafinăriile sale au preluat livrări de petrol Sokol, afectate de sancţiunile occidentale, transmite Reuters.
Importurile de petrol ale Chinei din Rusia, inclusiv livrările prin conducte şi transporturile maritime, au crescut cu 12,5% pe an, până la 10,81 milioane de tone, sau 2,55 milioane de barili pe zi (bpd), luna trecută, potrivit datelor Administraţiei Generale a Vămilor.
Cantitatea este destul de aproape de recordul lunar anterior, de 2,56 milioane bpd, atins în iunie 2023, informează sursa.
Şapte petroliere ruse sancţionate au descărcat petrol Sokol în porturile chineze, în martie, în timp ce Rusia s-a străduit pentru a elimina excesul livrări eşuate, ca urmare a înăspririi sancţiunilor americane, conform sursei citate.
Peste 10 milioane de barili de petrol furnizaţi de Sahalin-1, o unitate a Rosneft, au stat în depozite în ultimele trei luni, pe fondul dificultăţilor de plată şi a sancţiunilor impuse firmelor de transport maritim şi navelor care transportă ţiţei, relatează agenţia de presă menţionată.
Stocurile de ţiţei ruseşti pentru păstrare în rezerve strategice de către CNOOC, companie chineză deţinută de stat, a stimulat şi importurile din Rusia, adaugă sursa.
Datele companiei de consultanţă Kpler estimează că transporturile maritime din Rusia vor atinge un record de 1,82 milioane bpd, inclusiv 440.000 bpd de petrol Sokol şi 967.000 de bpd de ESPO.
Rusia a fost principalul furnizor al Chinei pe tot parcursul anului 2023, livrând 2,14 milioane bpd, în ciuda sancţiunilor occidentale şi a introducerii unui plafon de preţ după invadarea Ucrainei de către Kremlin, în 2022, potrivit Reuters.
În coordonare cu alţi membri ai OPEC+, Rusia a optat pentru o reducere voluntară a producţiei de ţiţei de 300.000 bpd în primul trimestru al anului, pentru a susţine preţurile energiei, transmite sursa.
Importurile chineze din Arabia Saudită, anterior cel mai mare furnizor al Chinei, au totalizat 6,3 milioane de tone în martie, sau 1,48 milioane bpd, în scădere cu 29,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, precizează sursa citată.
Riadul a declarat că îşi va extinde reducerea voluntară a livrărilor de 1 milion bpd până la sfârşitul lunii iunie, lăsând producţia la aproximativ 9 milioane bpd, conform Reuters.
Cel mai mare exportator din lume a menţinut preţul oficial de vânzare din martie al tipului său emblematic de petrol Arab Light către Asia la 1,50 USD peste media Oman/Dubai, în timp ce Regatul căuta să-şi asigure cota de piaţă, notează sursa menţionată.
Importurile efectuate în perioada ianuarie-martie din Malaezia, un punct de transbordare pentru mărfurile sancţionate din Iran şi Venezuela, au crescut cu 39,2%, până la 13,7 milioane de tone, sau 3,23 milioane bpd, indică sursa.
Datele au arătat 375.296 de tone de petrol importate din Venezuela, în urma unui transport rar de 352.455 de tone de ţiţei venezuelean în februarie, pe fondul unei relaxări temporare a sancţiunilor SUA asupra Caracasului. Sancţiunile au fost reimpuse de joi, după ce SUA au declarat că preşedintele Nicolas Maduro nu şi-a îndeplinit angajamentele electorale, informează Reuters.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.04.2024, 09:46)
Europenii simt in buzunare fericirea chinezilor,
de economia UE sa nici nu mai povestim
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.04.2024, 11:44)
Ce anume nu trebuie sa povestim?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.04.2024, 16:01)
Cum Putin este sclavul Chinei. Cum chinezii se cam trag pe coada sa accepte gazoductul ala siberian cu contract fix pe 25 de ani pentru ca stiu ca in maxim 10 ani nu mai au nevoie de energie ruseasca. Dar ce stim noi fata de Putin care este maestru 4 D de sah bidimensional?