Marea Britanie îi va face pe producătorii de maşini cu conducere autonomă şi nu pe proprietari să răspundă legal pentru orice accident, în cadrul reglementărilor pentru dezvoltarea vehiculelor autonome, a anunţat marţi guvernul, într-o mişcare salutată de asigurători şi startupuri de vehicule autonome, transmite Reuters.
Regele Charles a spus că guvernul va prezenta un proiect de lege privind vehiculele autonome, în timp ce stabileşte agenda legislativă pentru următoarea sesiune parlamentară, după ce unul promis anul trecut nu s-a materializat.
"Miniştrii mei vor introduce noi cadre legale pentru a sprijini dezvoltarea comercială sigură a industriilor emergente, cum ar fi vehiculele cu conducere autonomă", a spus Charles într-un discurs adresat parlamentarilor.
Tara Foley, şeful operaţiunilor din Regatul Unit şi Irlanda pentru asiguratorul global AXA, a declarat că acest lucru ar adăuga "multe beneficii pentru economia Regatului Unit, siguranţa rutieră şi locurile de muncă ecologice".
"Pentru asigurători, oferă, de asemenea, o claritate crucială pentru stabilirea răspunderii pentru conducerea autonomă", a adăugat ea.
Companiile au spus că Marea Britanie ar putea pierde din investiţii, iar startupurile vor efectua teste în altă parte, dacă nu sunt adoptate legile promise care reglementează tehnologia vehiculelor autonome înainte de următoarele alegeri generale, aşteptate anul viitor.
"(Noua legislaţie primară pentru vehiculele cu conducere autonomă ne oferă încrederea de a continua să investim în cercetare şi dezvoltare şi să ne creştem baza de talent aici în Marea Britanie", a declarat Alex Kendall, CEO al startupului AV Wayve, care a strâns aproximativ 260 de milioane de dolari de la investitori, între care sec află şi Microsoft.
Guvernul a spus că proiectul de lege va proteja utilizatorii şi va promova siguranţa în industria vehiculelor automone.
"În timp ce vehiculul conduce singur, mai degrabă o companie decât un individ va fi responsabilă pentru felul în care conduce", a spus guvernul.
Experţii din industria de conducere autonomă au spus că reglementările naţionale şi stabilirea răspunderii legale sunt cruciale pentru a câştiga acceptarea publică a vehiculelor autonome şi pentru ca asiguratorii să ofere acoperire.
Proiectul de lege va stabili procese de investigare a incidentelor şi de îmbunătăţire a cadrului de siguranţă şi va stabili, de asemenea, pragul pentru ceea ce este clasificat ca fiind o maşină cu conducere autonomă.
Pe piaţa din SUA, unde statele au deschis calea pentru testarea maşinilor cu conducere autonomă, autorităţile de reglementare din California au ordonat luna trecută unităţii de maşini fără şofer Cruise a General Motors să-şi scoată vehiculele de pe drumurile statului, declarând că aceasta a denaturat siguranţa tehnologiei.
Paul Newman, fondatorul companiei de software AV Oxa, cu sediul la Oxford, care a strâns aproximativ 225 de milioane de dolari de la investitori, a declarat că proiectul de reglementări propus de Regatul Unit va evita fără echivoc repetarea situaţiei Cruise în Marea Britanie, deoarece delimitează în mod clar responsabilităţile.
"Există o inevitabilitate a acestei tehnologii. Aceasta este o oportunitate fantastică de a ieşi în faţă şi... de a crea cadre de reglementări pentru a construi încrederea publicului", a spus el.