Producătorul chinez de maşini electrice Nio a dezvăluit sâmbătă un model emblematic, ET9, care include tehnologii dezvoltate de sine stătătoare, inclusiv semiconductori, mizând că acesta va contribui la susţinerea câştigurilor, în condiţiile în care un război puternic al preţurilor şi încetinirea cererii de maşini presează rentabilitatea, transmite Reuters.
Sedanul executiv ET9, poziţionat în aceeaşi clasă cu modelul Maybach al Mercedes Benz şi cu automobilul Panamera al Porsche, ar urma să fie disponibil pentru livrări în primul trimestru al anului 2025, la un preţ estimat de 800.000 de yuani (112.178 dolari), a declarat fondatorul şi directorul general al Nio, William Li, la evenimentul anual al companiei, "Nio Day".
Maşina va fi echipată cu semiconductorul de conducere autonomă al Nio, încărcare rapidă şi celule cilindrice mari pentru baterie, a declarat Li la evenimentul din oraşul Xian, din nord-vestul Chinei.
El a prezentat, de asemenea, un şasiu cu o tehnologie de suspensie netedă, despre care Li a spus că este "cu o generaţie înaintea Panamera".
Startupul american ClearMotion, în care a investit firma de capital de risc a lui Li, Nio Capital, va furniza tehnologia.
Nio, care a anunţat, de asemenea, că intenţionează să înfiinţeze 1.000 de staţii pentru schimbarea de baterii şi să-şi dubleze staţiile de încărcare publice în 2024, în China, pariază pe o astfel de tehnologie şi infrastructură pentru a creşte atractivitatea vehiculelor sale electrice pentru consumatori şi pentru a-şi îmbunătăţi marja de profit pe o piaţă aflată în consolidare.
Compania a atras noi investiţii de 2,2 miliarde de dolari luna aceasta, de la vehiculul de investiţii susţinut de Abu Dhabi CYVN Holdings, una dintre cele mai mari investiţii pe care o companie chineză de vehicule electrice şi le-a asigurat în acest an.