Nissan Motor, al treilea mare producător auto nipon, a redus cu 14,5% estimarea privind profitul anual, citând vânzările sub aşteptări şi alţi factori, transmite Reuters.
În anul fiscal încheiat la 31 martie 2024, Nissan ar urma să raporteze un profit operaţional de 530 miliarde de yeni (3,43 miliarde de dolari), faţă de prognoza precedentă, de 620 miliarde de yeni. Totuşi, ar fi un nivel cu 40% mai ridicat decât profitul operaţional de 377 miliarde de yeni din anul fiscal precedent.
Profitul net este acum estimat la 370 miliarde de yeni, în loc de 390 miliarde de yeni.
Nissan se aşteaptă în total la vânzări de 3,44 milioane de vehicule în anul fiscal încheiat la 31 martie 2024, după ce în urmă cu două luni revizuise în scădere prognoza, la 3,55 milioane de unităţi, parţial din cauza performanţei slabe din China, conform Reuters.
Impactul intensificării concurenţei pe piaţa din SUA, cutremurul din peninsula niponă Noto şi perturbările cu care se confruntă transporturile în Marea Roşie afectează vânzările, a explicat directorul general Makoto Uchida.
Vânzările Nissan au fost de asemenea afectate de cererea peste estimări de maşini hibride pe piaţa din SUA, a adăugat Uchida. Acesta a declarat că firma "a decis că este necesar să ofere sprijin suplimentar furnizorilor afectaţi de creşterea costurilor".
Vânzările anuale sunt acum estimate la 12.600 miliarde de yeni, în loc de 12.000 miliarde de yeni, potrivit sursei citate.
Luna trecută, Nissan anunţase că va lansa 30 de noi modele până în anul fiscal ce se încheie în martie 2027 şi vrea să-şi majoreze vânzările globale cu un milion de vehicule, în timp ce reduce costurile pentru a îmbunătăţi profitabilitatea şi dezvoltă baterii mai puternice.
Ţinta Nissan este ca, până la finalul deceniului, vehiculele electrice şi hibride să reprezinte 60% din vânzările sale globale, după ce în februarie 2023 obiectivul fusese stabilit la 55%, notează Reuters.
Dintre cele 30 de noi modele noi ale Nissan din următorii trei ani, 16 vor fi electrificate. De asemenea, costurile la viitoarea generaţie EV vor fi reduse cu 30%, pentru a le face comparabile cu vehiculele cu motoare cu combustie internă, până în 2030, a informat compania.
Nissan, cu sediul în Yokohama, va explora noi parteneriate în SUA şi Japonia şi va continua să valorifice alianţa cu producătorul auto francez Renault şi grupul nipon Mitsubishi Motors în Europa şi alte regiuni, cum ar fi India şi America Latină, a precizat producătorul auto.
Anul trecut, Nissan a vândut aproape 3,4 milioane de vehicule pe plan global, un avans de aproximativ 5% faţă de 2022, mai transmite sursa precizată.
1. Va fi un dezastru pentru industria auto
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2024, 23:09)
Va fi un dezastru pentru industria auto, o sa vedeti.
Cine a avut bani de masina noua si-a cam luat.. iar grosul saracilor au probleme majore cu numerarul pentru mancare pentru a aspira la masina noua.
Bugetul saracului pentru masina tot 8000 de euro ramane... poti sa faci masini cu propulsie nucleara nu electrica.