Revolut a trecut pragul de 10 milioane de clienţi retail în regiunea Europa Centrală şi de Est, unde procesează peste 138 de milioane de tranzacţii pe lună, în medie, în creştere cu 67%, comparativ cu media lunară a tranzacţiilor înregistrate în anterioarele 12 luni complete, conform unui comunicat de presă al companiei.
Potrivit sursei citate, numărul cardurilor virtuale, de unică folosinţă şi al celor digitale emise în regiune a ajuns la 50 milioane, până la data de 30 septembrie 2023, subliniind contribuţia Revolut la incluziunea financiară şi la dezvoltarea economiei globale fără frontiere. În regiunea CEE, 7 din 10 tranzacţii cu cardul fizic efectuate cu Revolut, în ultimele 12 luni, au fost efectuate pe pieţele domestice, arătând utilizarea zilnică intensivă a băncii digitale drept cont principal pentru cheltuieli obişnuite.
Compania precizează că are peste 3 milioane de clienţi în România, aproape 3 milioane de clienţi în Polonia, peste 1 milion de clienţi persoane fizice în Ungaria. În regiunea CEE sunt incluse Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia, Slovenia şi Ungaria, unde milioane de clienţi folosesc Revolut ca un cont bancar principal sau pentru nevoi financiare cotidiene. De la transferuri internaţionale de bani la schimburi valutare şi conturi curente în diverse monede, Revolut este folosit ca un ghişeu electronic în smartphone de unde utilizatorii îşi pot administra fondurile personale aşa cum doresc şi pot emite carduri virtuale sau fizice sau pot pune bani la dispoziţia copiilor, direct pe card.
România, cu peste 3 milioane de clienţi şi-a majorat baza de utilizatori cu 39% în ultimele 12 luni şi este "locomotiva" regională a companiei, cu prima poziţie în UE şi a doua la nivel global după Regatul Unit. Polonia, de asemenea, a avut o creştere puternică a bazei de clienţi, cu 48%. Ungaria, cu 1 milion de clienţi, Bulgaria (670.000 clienţi) şi Cehia (peste 600.000 de clienţi) completează Top 5 pieţe, arată sursa citată.
Creşterea popularităţii băncii digitale în regiune poate fi explicată şi prin prisma rezultatelor unei cercetări realizate recent de compania Dynata, printre consumatorii din CEE. Aproape jumătate dintre respondenţii la acest studiu au spus că preferă băncile digitale: 34% pentru flexibilitate şi 12% pentru un control mai bun asupra propriilor fonduri. O treime dintre respondenţi ar prefera să aibă acces la ambele forme de servicii bancare - atât acces la ghişeul bancar (fizic), cât şi aplicaţii de digital banking în telefonul mobil. Doar 12% mai preferă varianta cu prezenţă concretă mai ales pentru a cere sfaturi şi consiliere unei persoane reale.
"Revolut continuă să îşi întărească poziţia de lider în segmentul băncilor digitale din regiune şi ca un important jucător pan-european în industrie. Le suntem recunoscători clienţilor pentru încrederea arătată şi suntem încântaţi să vedem impactul pe care banca noastră digitală îl are în ecosistemul financiar local. Este o importantă realizare pentru echipa noastră extinderea cu 43% a bazei de clienţi în regiunea CEE. Ne vom concentra să facem şi mai accesibil produsul nostru pentru şi un număr mai mare de clienţi în perioada următoare şi să creştem mai mult prezenţa noastră în regiune", a comentat Joe Heneghan, CEO Revolut Bank.
Revolut mai menţionează că a început roll-out-ul versiunii 10 a aplicaţiei de digital banking. Cu toate cardurile şi conturile vizibile chiar din ecranul principal, clienţii au la îndemână acum toate produsele care îi ajută să obţină mai mult de la beneficiile şi avantajele oferite de Revolut şi de la instrumentele de investiţii. Revolut 10 este conceput pentru a face operaţiunile cu banii şi mai uşor de realizat, în condiţiile în care tot mai mulţi clienţi români folosesc banca digitală ca un cont bancar principal, indiferent că e vorba de plăţi, economii, investiţii, donaţii sau împrumuturi. Principala îmbunătăţire - mai multă libertate de mişcare pentru client, care îşi poate personaliza acum aplicaţia cu temele, widgeturile sau fundalurile preferate.