Compania franceză "Carrefour" SA, cel mai mare lanţ de distribuţie din Europa, a raportat o creştere de 6,8% a cîştigurilor sale în cel de-al doilea semestru din 2005, în condiţiile în care şi-a diminuat preţurile. Profitul net a fost de 1,12 miliarde de euro (1,3 miliarde de dolari), comparativ cu 1,05 miliarde de euro în cea de-a doua jumătate a lui 2004. Profitul anual a însumat 1,81 miliarde de euro, în creştere cu 1,2% faţă de 2004. Analiştii aşteptau un cîştig net de aproape 1,77 miliarde de euro. Vînzările au sporit cu 2,5% în 2005, la 74,5 miliarde de euro.
"Ne-am menţinut şi în 2005 strategia comercială - consistentă şi determinată, iar pentru prima oară după 2000 am cîştigat teren pe segmentul alimentar din Franţa", a declarat directorul executiv al companiei, Jose Luis Duran.
"Carrefour" şi-a micşorat preţurile de distribuţie cu aproape 700 de milioane de euro în ultimii doi ani, ca să recîştige cota de piaţă pierdută în Franţa, unde realizează aproape jumătate din vînzările anuale. Pentru anul 2006, compania aşteaptă o creştere mai rapidă a vînzărilor faţă de anul trecut. "Carrefour" a luat măsuri pentru atragerea de noi clienţi - fie prin deschiderea de noi centre comerciale, fie prin reamenajarea celor deja existente. Majoritatea celor 387 de unităţi deschise în ultimul trimestru din 2005 sînt centre comerciale care practică discount-uri.
Acţiunile companiei franceze au urcat cu 13% anul trecut, aceasta fiind cea mai mare creştere din ultimii şase ani.