Comisia de privatizare a Automobile S.A. Craiova a transmis autorităţilor de la Bruxelles răspunsul cu privire la decizia Comisiei Europene prin care CE a deschis investigaţia cu privire la posibile acordări de ajutoare de stat la privatizarea uzinei, a anunţat ieri AVAS. Decizia de deschidere a investigaţiei privind privatizarea S.C. Automobile Craiova S.A. a fost transmisă Guvernului României în data de 10 octombrie 2007. În vederea formulării răspunsului complet cu privire la societatea craioveană, statul român a avut la dispoziţie, conform procedurilor comunitare, 30 de zile de la primirea deciziei, se precizează în comunicatul Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).
AVAS menţionează că statul român a transmis elementele de confidenţialitate solicitate de Comisia Europeană prin decizia de deschidere a investigaţiilor, încadrându-se în termenul stabilit de 15 zile lucrătoare de la primirea scrisorii.
Autoritatea mai precizează că în cadrul investigaţiei se respectă procedurile Comisiei Europene, iar răspunsurile la elaborarea cărora participă reprezentanţii tuturor instituţiilor implicate sunt transmise prin intermediul Consiliului Concurenţei.
Comisia Europeană a decis, în prima decadă din octombrie investigarea unei posibile acordări de ajutoare de stat în cazul Daewoo şi a emis un ordin prin care cere României să suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost în prealabil notificate Bruxelles-ului. Comisia a deschis o investigaţie amănunţită asupra unor posibile ajutoare acordate în contextul privatizării Automobile Craiova şi vânzării sale către Ford Motor Company în septembrie 2007.
Potrivit CE, România a impus nişte condiţii privatizării, şi anume producerea a minimum 200.000 de maşini în cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activităţii curente timp de patru ani şi păstrarea tuturor foştilor angajaţi ai Automobile Craiova şi Daewoo România.
În plus, România pare să fi schimbat condiţiile privatizării într-un stadiu ulterior al procesului, ceea ce ar fi putut implica elemente suplimentare de ajutor, arată Bruxelles-ul.
Guvernul a aprobat pe 17 octombrie un memorandum prin care sunt suspendate dezbaterile din Parlament la proiectul de lege privind unele măsuri pentru privatizarea SC Automobile Craiova, până la decizia Comisiei Europene.