România continuă, şi după 5 luni, să fie piaţa auto europeană cu cea mai severă scădere a înmatriculărilor de maşini noi (-49%), urmată îndeaproape de Ungaria şi Bulgaria, arată datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. Per total, piaţa auto europeană a urcat cu 2% între ianuarie şi mai, chiar dacă luna trecută s-a înregistrat un declin de 9%, pe fondul dispariţiei unui mare număr de programe tip "Rabla" care au ajutat masiv vânzările în 2009, informează Hotnews.
România a fost piaţa cu cel mai puternic declin (-49%), de la circa 51.600 unităţi, la sub 26.500. Scăderi apropiate au înregistrat şi pieţele auto din Ungaria şi Bulgaria (circa 45 - 46%). În Slovacia scăderea a fost de 30%, iar în Germania de 28%, în lipsa programului Rabla care a dus cea mai mare piaţă europeană la niveluri record în 2009. Portugalia a fost campioana creşterilor după cinci luni: 56%, iar alte patru pieţe au crescut cu mai bine de 40%: Norvegia, Islanda, Spania, Irlanda.
Germania este în continuare cea mai mare piaţă auto europeană, cu 1,17 milioane maşini noi înmatriculate în cinci luni, urmată de Italia, cu 992.000 şi Franţa cu circa 971.000.