Romtelecom: "În acest an vom pune accent pe pachetele de servicii şi segmentul TV"

MIHAELA DALAR STANCA
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 10 februarie 2012

Romtelecom: "În acest an vom pune accent pe pachetele de servicii şi segmentul TV"

(Interviu cu domnul Ovidiu Ghiman, Director Executiv Strategie şi Comercial Rezidenţial, Romtelecom)

Reporter: Cum caracterizaţi anul 2011, din punctul de vedere al afacerilor?

Ovidiu Ghiman: Într-un context economic general incert, Romtelecom a reuşit să aibă succes cu câteva mişcări strategice în 2011, aşa cum a fost lansarea noilor pachete de produse, care au avut succes peste aşteptări. Pachetele de produse sunt considerate de clienţi elemente cheie în oferta de comunicaţii şi divertisment - TV, internet, voce - pentru că răspund foarte bine tuturor nevoilor unei gospodării. În plus, colaborarea cu Cosmote România ne-a permis să completăm portofoliul de servicii oferit clienţilor cu voce mobilă şi internet mobil. Spre exemplu, clienţii Romtelecom şi Cosmote se bucură de mai bine de un an de tarife similare indiferent dacă vorbesc în reţea sau între cele două reţele, ceea ce poate să însemne chiar cost zero, în funcţie de tipul de abonament.

Din perspectiva rezultatelor financiare, Romtelecom a înregistrat o scădere în venituri de 3,6% în trimestrul al treilea faţă de trimestrul al doilea din 2011, în timp ce numărul de linii de voce a scăzut cu numai 1% în trimestrul al treilea faţă de cel anterior din 2011. Această scădere a veniturilor a fost însă parţial generată de o modificare a politicilor contabile de recunoaştere a veniturilor anticipate şi de o schimbare în politicile comerciale. Dacă excludem aceşti doi factori, veniturile similare au scăzut cu 0,26%, rezultat aproape similiar cu cel din trimestrul anterior.

În schimb, baza de clienţi de internet broadband şi TV a crescut cu aproximativ 17% şi, respectiv, 20% faţă de trimestrul al treilea al anului anterior, în linie cu strategia de a trans-forma Romtelecom într-un furnizor complet de servicii de telecomunicaţii. La data de 30 septembrie 2011 numărul de unităţi generatoare de venit - RGU, definite ca abonamente de voce, internet şi TV - a crescut cu 5,3% faţă de anul anterior, ajungând la aproape 4,9 milioane. Subsidiara NextGen a continuat să câştige cotă de piaţă, atât prin creştere organică cât şi prin achiziţii, numărul de RGU crescând cu 40% faţă de trimestrul similar al anului trecut.

Romtelecom şi-a păstrat poziţia de lider pe segmentul de piaţă dedicat companiilor, pentru servicii de voce fixă, date şi internet, colegii noştri de la divizia de business mizând pe personalizarea ofertelor în funcţie de nevoile specifice a diferite categorii de companii.

Rezultatele financiare pentru tot anul 2011 se vor face publice în cursul acestei luni.

Reporter: În ce masură v-a afectat criza economică şi ce măsuri de restructurare aţi luat pentru contracararea efectelor negative?

Ovidiu Ghiman: Romtelecom şi-a continuat eforturile de îmbunătăţire a operaţiunilor şi s-a concentrat asupra creşterii eficienţei şi reducerii costurilor printr-o serie de proiecte care vizează un nou model operaţional în diferite arii de activitate. Printre acestea s-a numărat şi un proces de restructurare. În plus, compania s-a concentrat în mod special asupra dezvoltării de oferte şi servicii pentru a răspunde mai bine nevoilor actuale ale clienţilor.

Reporter: Ce segment al afacerilor a mers cel mai bine?

Ovidiu Ghiman: În cazul segmentului rezidenţial, am decis să promovăm pachetele de servicii. Concentrarea pe pachete de servicii în locul celor individuale reprezintă o schimbare majoră în strategia comercială a Romtelecom şi aduce numeroase avantaje clienţilor, între care preţuri mai bune, o singură factură şi un singur furnizor cu care ţin legătura.

În plus, ne concentrăm pe zona de TV, care este serviciul de bază pe piaţa din România, având în vedere că românii sunt consumatori intensivi de televiziune, peste jumătate petrecând mai mult de trei ore pe zi în faţa televizorului. Adresăm interesul pentru televiziune prin mai multe tehnologii, de la satelit, la cablu, IPTV (internet protocol television).

Reporter: Cum faceţi faţă concurenţei puternice şi care credeţi că sunt atuurile companiilor pentru care lucraţi?

Ovidiu Ghiman: Suntem un furnizor de servicii telecom complete. Avem o reţea puternică, suntem capabili să oferim calitate, avem o gamă largă de servicii. Avem cele mai noi tehnologii TV, oferim canale de televiziune în premieră în Româ-nia şi avem internet broadband (Internet de mare viteză care poate ajunge pânaă la 100 Mbps, bazat pe diverse tehnologii, şi disponibil în pachete care includ şi servicii de televiziune şi voce care încep de la 13 euro/lună fără TVA) de cea mai bună calitate. În plus, avem sinergiile cu Cosmote, care aduc clienţilor avantaje mai multe şi mai complexe. Aşa cum am spus, dacă ar fi să definim esenţa strategiei Romtelecom pentru viitor, aceasta ar consta în abordarea clienţilor cu pachete de servicii, căreia i se adaugă atenţia pentru zona de TV. Concentrarea pe pachete de servicii va face ca toate nevoile de comunicare ale unei familii sau companii să fie deservite, iar experienţa să fie una completă.

Reporter: Cum previzionaţi anul 2012 din punctul de vedere al afacerilor?

Ovidiu Ghiman: Trebuie făcută de la început menţiunea că situaţia din România este dependentă în mod direct de contextul internaţional; dacă situaţia nu va evolua într-o direcţie negativă, ne putem aştepta ca anul 2012 să fie caracterizat de stabilitate, într-o industrie care rămâne puternic axată pe CAPEX (capital expenditure - buget destinat proiectelor de achiziţie a echipamentelor) şi cu jucători care luptă pentru cota de piaţă. Oricum, factorii decisivi pentru orice afacere vor fi legaţi de contextul economic, influenţa situaţiei internaţionale, puterea de cumpărare şi comportamentul clienţilor.

În ceea ce priveşte direcţiile viitoa-re pentru Romtelecom, în 2012 accentul va fi pus pe pachetele de servicii şi segmentul TV, care poate fi considerat un serviciu de bază pe piaţa românească, în condiţiile în care mai mult de 90% dintre români se uită zilnic la TV, iar 30% spun că televiziunea este un mod de viaţă pentru ei.

Reporter: Mulţumesc!

"Este prematur să vorbim despre fuziunea companiilor din Grup şi listarea la bursă"

Reprezentanţii Romtelecom ne-au declarat că raportul de evaluare a beneficiilor cu privire la fuziunea dintre aceştia şi Cosmote şi listarea companiei înainte sau după fuziune nu este finalizat şi că procedurile vor mai dura. "O decizie privind fuziunea companiilor din Grup poate fi luată doar de către acţionari şi este prematur să discutăm acum, când evaluarea principalelor opţiuni (fie fuziunea dintre Romtelecom şi Cosmote şi listarea la bursă, fie listarea directă a Romtelecom la bursă sau orice alte opţiuni posibile) este încă în derulare", ne-au mai spus oficialii Romtelecom.

Criza economică a obligat compania să continue măsurile pentru scăderea cheltuielilor, astfel s-au lansat o serie de proiecte care vizează un nou model operaţional în diferite arii de activitate. Printre acestea, compania a demarat şi un proces de restructurare a personalului, numărul de angajaţi care au părăsit compania în 2011, ajungând la aproximativ 1500 de persoane.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

24 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9748
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7860
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3158
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0002
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.6698

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb