Compania Romtelecom, una dintre cele mai importante din domeniul telecomunicaţiilor de la noi din ţară, a raportat, în prima jumătate a anului curent, o creştere a veniturilor cu 4%, comparativ cu primele şase luni ale anului trecut, se arată într-un document remis redacţiei.
EBITDA (câştigurile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) raportat pentru perioada aprilie-iunie a acestui an este cu 31,6% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 44 milioane de euro, notează compania. EBITDA aferentă primului semestru al acestui an a atins valoarea de aproape 82 milioane de euro, cu 14,4% mai mare de la un an la altul.
Potrivit lui Nikolai Beckers, directorul Romtelecom şi Cosmote România, taxa pe construcţii speciale şi reglementările din domeniu au avut un cuvânt greu de spus asupra evoluţiei indicatorilor financiari principali: "Datele financiare aferente primei jumătăţi a anului sunt solide, în pofida măsurilor economice impuse, precum taxa pe infrastructură, care au un impact negativ direct şi semnificativ în operaţiunile noastre.
De asemenea, impactul scăderii tarifelor de interconectare din acest an asupra indicatorilor cheie de performanţă pentru segmentul mobil este contrabalansat de creşterea solidă pe segmentul B2B", a declarat domnia sa.
De asemenea, veniturile nete au fost de 150 milioane de euro pentru trimestrul al doilea din 2014, respectiv 306 milioane de euro pentru primele 6 luni ale acestui an, în creştere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Nivelul EBITDA pentru primul semestru din 2014 a fost afectat de introducerea neprevăzută a taxei pe construcţiile speciale, care a avut un impact semnificativ asupra grupului de companii, datorită faptului că Romtelecom deţine o infrastructură istorică bazată pe cupru şi canalizaţii, specifică reprezentanţii companiei de telecomunicaţii.
Numărul clienţilor serviciului de televiziune (fostul Dolce) a crescut cu 6,8% în T2 2014 de la un an la altul, ajungând la 1,384 milioane. Numărul clienţilor de Internet a fost de 1,244 milioane la finalul trimestrului al doilea 2014, mai mare cu 1,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Descreşterea numărului de abonaţi de voce fixă a fost limitată la -4,1%, numărul acestora atingând 2,191 milioane.
Veniturile generate de serviciile de televiziune, respectiv Internet, au fost cu 4% mai mari în T2 2014 vs. T2 2013, mai notează compania.
De specificat mai este şi faptul că Romtelecom nu şi-a publicat încă, la Ministerul de Finanţe, bilanţul financiar aferent anului trecut.
• Cosmote România, creşteri în ceea ce priveşte clienţii business
Baza de clienţi business a Cosmote România a înregistrat o creştere de 10,1% în prima jumătate a anului curent, a raportat compania. De asemenea, în al doilea trimestru 2014 versus al doilea trimestru 2013, veniturile din modemurile 3G au crescut cu 36,4%.
La finalul lunii iunie 2014, baza totală de clienţi (inclusiv Zapp) s-a menţinut la 6 milioane, iar baza de clienţi postpaid a ajuns la 26,2%, în creştere cu 0,9 puncte procentuale în trimestrul al doilea 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
Veniturile totale în primul semestru 2014 au rămas stabile în comparaţie cu primul semestru 2013, ajungând la valoarea de 219,8 milioane euro. Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a scăzut cu 3,3%, ajungând la 52,6 milioane de euro în primul semestru 2014 versus primul semestru 2013, afectată parţial de tarifele de interconectare reduse. Marja Pro Forma EBITDA s-a redus cu 0,9 pp în primul semestru 2014 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, fiind de 23,9%.
În al doilea trimestru 2014 versus al doilea trimestru 2013, traficul de date a înregistrat o creştere spectaculoasă de 87%, în timp ce numărul utilizatorilor de date mobile a rămas stabil.
În primele şase luni ale acestui an, baza de clienţi 3G a Cosmote România a crescut cu 42%, în comparaţie cu primul semestru 2013. Aceste rezultate pozitive sunt legate de strategia companiei de dezvoltare a reţelelor 3G, 3G+ şi 4G, angajament permanent al companiei faţă de clienţii săi.
Cosmote România rămâne cea mai îndatorată companie din domeniul telecomunicaţiilor de la noi din ţară. De la cele 3 miliarde de lei din 2011 şi de la 3,96 de miliarde de lei datorate la finalul anului 2012, Cosmote a atins 4,89 miliarde de lei la 31 decembrie 2013, potrivit informaţiilor publicate de Ministerul de Finanţe. Din punct de vedere al afacerilor totale, Cosmote România a înregistrat 1,96 miliarde de lei, în creştere uşoară faţă de anul precedent. Rezultatul financiar al societăţii a înregistrat, conform analizei efectuate pe datele publicate de Minister, o pierdere netă de 24,3 milioane de lei la finalul anului trecut, în condiţiile în care la final de 2012 a fost înregistrat un profit de 43,8 milioane de lei.