Rovinieta electronică nu va mai intra în vigoare de la 1 august, ci începând cu 1 octombrie, după ce licitaţia a fost contestată în instanţă, ceea ce a dus la întârzierea procedurilor de achiziţie, a declarat, ieri, şeful Direcţiei Juridice din Compania de Drumuri, Andrei Filipescu, citat de Agerpres.
"Prin ordonanţă de urgenţă, termenul de intrare în vigoare va fi prelungit cu două luni, pentru că rezultatul licitaţiei a fost contestat, iar până la soluţionarea litigiului procedura a fost întârziată", a spus reprezentantul CNADNR.
Licitaţia a fost atribuită consorţiului Novensys - UTI, cu a treia ofertă ca sumă din cele patru oferte, iar consorţiul Romstrade - Vector - Intel a contestat decizia comisiei de licitaţie, fiind primii clasaţi ca ofertă, însă a pierdul procesul.
Prin introducerea unui sistem electronic de monitorizare, care urma să intre în vigoare de la 1 august, Ministerul Transporturilor încearcă să rezolve problema colectării rovinietei, în prezent ajungând la buget doar o treime din potenţial.
Anual, din rovinietă statul încasează 130 de milioane de euro, iar potenţialul este de 500 de milioane de euro în cazul în care majoritatea şoferilor ar plăti taxa de drum.
Potrivit proiectului, începând cu data de 1 octombrie 2010, nu vor mai fi eliberate roviniete autocolante, tariful de utilizare a drumurilor urmând a fi achitat numai prin intermediul unui sistem informatic. Acest sistem va face posibilă controlarea în mod automat a tuturor vehiculelor, prin identificarea automată vizuală a numerelor de înmatriculare (numai imaginea din zona numerelor de înmatriculare), înregistrată la momentul tranzitării, poziţia geografică de unde s-a făcut înregistrarea, precum şi controlarea în teren.
CNADNR va putea urmări eşantioane de trafic şi transmite către personalul ce face verificări ordine de lucru prin intermediul unor terminale mobile, privitor la datele de identificare ale vehiculelor de controlat.
În cazul controalelor în teren, acest sistem este util pentru conducătorii auto, pentru că nu vor mai fi oprite şi controlate toate vehiculele în scopul verificării achitării tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale. Vor fi oprite numai acele vehicule pentru care există suspiciunea că deţinătorii nu au achitat acest tarif.
Începând cu data de 1 octombrie, constatarea contravenţiilor se poate face şi cu ajutorul unor mijloace tehnice omologate amplasate pe reţeaua de drumuri naţionale din România, consemnându-se aceasta în procesul - verbal de constatare a contravenţiei.
La licitaţie au depus oferte: asocierea Novensys Corporation - UTI Systems (35,96 milioane de lei), firma Indra Sistemas (34,35 milioane de lei, fără TVA), consorţiul Radcom-Elsag Datamat-Informatica Feroviară (65,65 milioane de lei, fără TVA), asocierea Romstrade-Vector-Intel (30,55 milioane de lei) şi Asesoft International (36,33 milioane de lei, fără TVA).