Rusia urmează să crească luna aceasta exporturile maritime de petrol din porturile sale vestice la un nivel maxim al ultimilor patru ani, pentru a satisface cererea asiatică de petrol la preţ scăzut, conform Reuters.
Preţurile globale mai slabe înseamnă că petrolul rusesc este tranzacţionat la sub 60 de dolari pe baril, nivelul plafonului de preţ impus de ţările occidentale, făcându-l mai atractiv pentru cumpărătorii asiatici, deoarece au mai puţine probleme cu băncile şi cu respectarea normelor.
Exporturile de petrol din principalele puncte de desfacere din vest ale Rusiei, Primorsk, Ust-Luga şi Novorossiisk, vor ajunge lunar la 2,42 milioane barili pe zi (bpd), în uşoară creştere faţă de 2,38 milioane barili pe zi luna trecută.
Exporturile din mai din porturi vor fi cu aproape 2% mai mari decât în aprilie şi cele mai mari din 2019.
Încărcările de petrol din Primorsk şi Ust-Luga vor ajunge la 7,5 milioane de tone, inclusiv tranzitul din Urali şi Kazahstan, vândut ca ulei KEBCO, în creştere faţă de 7,2 milioane de tone în aprilie.
Ţările G7 au impus un plafon de preţ pentru a încerca să reducă veniturile Moscovei, iar acesta a intrat în vigoare la 5 decembrie.
Potrivit regulilor plafonului, petrolul rusesc vândut sub 60 de dolari pe baril, pe o bază FOB, care nu include transportul şi asigurarea, în portul de încărcare poate fi expediat şi asigurat de companiile occidentale, în timp ce volumele vândute peste plafon nu au acces la aceste serviciile.
Pe lângă preţurile mai slabe ale petrolului, care facilitează comerţul, mai mult petrol este disponibil pentru export, deoarece rafinăriile de petrol din Rusia sunt supuse în luna mai lucrărilor de întreţinere sezonieră, ceea ce reduce cererea internă.
Se aşteaptă ca rafinăriile ruseşti să crească ratele de funcţionare în iunie, pe măsură ce ies din întreţinere, iar volumele de ţiţei disponibile pentru export sunt probabil să scadă.
Pentru luna mai, nivelurile ridicate ale exporturilor au condus la creşterea tarifelor de transport, au adăugat traderii, crescând costurile pentru jucătorii de pe piaţă.
Preţurile de pe pieţele spot sunt, de asemenea, în creştere, stimulate de entuziasmul asiatic de a cumpăra.
Costul transporturilor de petrol Urals din porturile baltice către India a crescut la 7,7-7,8 milioane de dolari, de la 7,5-7,6 milioane de dolari în urmă cu o săptămână, au spus sursele.
Săptămâna trecută, discountul petrolului Urals s-a redus la 10-12 dolari pe baril faţă de petrolul Brent, de la minus 13 dolari pe baril pentru încărcăturile din aprilie, potrivit celor trei traderi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.05.2023, 09:45)
Dar noi europenii suntem mandrii ca cumparam petrol la pret mare,
ce bine sa enervam pe rusii chiar daca ne costa enorm de mult
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.05.2023, 09:47)
Nu asia cumpara la pret scazut,
ci Europa cumpara la pret prea mare