Măsurile de securitate sunt mai importante, uneori, decât business-ul în sine, a atras, ieri, atenţia, Ruxandra Avram, director în Direcţia de monitorizare a Infrastructurilor pieţei financiare şi a plăţilor din cadrul Băncii Naţionale a României (BNR), adresându-se reprezentanţilor sistemului bancar.
Prezentă la o conferinţă de profil, domnia sa a menţionat că, în cadrul instituţiilor de credit, trebuie să existe tot timpul informare asupra riscurilor şi consiliere pentru clienţi. "Este extrem de important acest lucru, asta înseamnă încredere", a menţionat domnia sa, apreciind că băncile din ţara noastră trebuie să continue efortul de conformare la diversele modificări legislative adoptate la nivel european, în domeniul securităţii şi digitalizării. Printre altele, sectorul bancar trebuie să fie pregătit pentru situaţii în care sistemele de plăţi pică, a mai adăugat doamna Avram, explicând: "Cad sistemele, se poate întâmpla, pentru că sunt sisteme electronice, nu le poţi controla, dar omul nu ştie şi are impresia că s-a întâmplat ceva cu banca. El vrea banii lui. Trebuie să aranjăm să existe cash în permanenţă, pentru că o busculadă de acest tip poate atrage un semnal de alarmă în întregul sistem bancar. Nu este atât de uşor să asiguri lichiditate imediat şi de aceea trebuie să avem back-up în orice moment".
În opinia reprezentantului BNR, nu contează dimensiunea băncii, pentru că o instituţie de credit mică poate, în anumite condiţii, să creeze un efect de domino în sistem.
Sergiu Manea, CEO BCR, a subliniat că aspectul definitoriu pentru sectorul bancar rămâne aspectul de încredere, care se traduce în digitalizare, securitate şi siguranţă.
Conform domniei sale, există trei tendinţe puternice care transformă piaţa bancară şi care se regăsesc la intersecţia a trei factori, aceştia fiind reglementarea, competiţia din afara sectorului şi aşteptările, precum şi tehnologia.
Sergiu Manea este de părere că bankingul devine, "pe un fundament foarte solid de conformitate, o industrie creativă", băncile fiind obligate să ofere experienţe clienţilor.