"Ryanair" se află în procesul de finalizare a unei oferte angajante pentru "Alitalia", care va presupune păstrarea mărcii italiene de zbor, operaţiunile pe distanţe lungi ale companiei, dar şi schimbarea flotei pe rute scurte, conform directorului executiv al operatorului irlandez de transport aerian, Michael O'Leary.
"Va trebui să comandăm noi avioane, fie că este vorba despre Boeing, fie despre Airbus", a declarat O'Leary pentru Reuters, adăugând că "Ryanair" preferă să deţină flota, mai degrabă decât să închirieze avioane, aşa cum face "Alitalia".
Declaraţiile lui Michael O'Leary vin după ce, în luna iulie, "Ryanair", cea mai mare companie aeriană din Europa - după numărul de pasageri, a depus o ofertă non-angajantă pentru "Alitalia". Atunci, oficialii companiei irlandeze nu au oferit amănunte legate de propunere.
La începutul lunii mai, acţionarii "Alitalia" au votat în unanimitate plasarea companiei sub administrare specială, compania intrând în insolvenţă pentru a doua oară în mai puţin de un deceniu, după ce angajaţii au respins un plan de restructurare.
Michael O'Leary a mai spus că "Ryanair" speră să păstreze locurile de muncă ale piloţilor şi echipajelor, dar a avertizat că ar trebui impuse condiţii noi, în conformitate cu baza de costuri a "Ryanair".
Potrivit afirmaţiilor sale, compania "Ryanair" nu a fost interesată să liciteze pentru "Air Berlin", deoarece procesul de vânzare nu este unul transparent. Oficialul companiei irlandeze a acuzat că această tranzacţie a fost "special creată" pentru a face "Lufthansa" mai puternică.
În acest context, O'Leary se aşteaptă ca autorităţile UE din domeniul concurenţei să solicite concesii substanţiale în cazul în care "Lufthansa" cumpără "Air Berlin".
"Alitalia", care are 12.500 de angajaţi, nu a mai înregistrat profit după 2002. Compania a fost privatizată în 2008, după un sprijin financiar generos din partea statului, iar din 2014 compania aeriană "Etihad" din Abu-Dhabi a devenit cel mai mare acţionar, cu un pachet de 49%, fără a reuşi însă să o readucă pe profit.