Salt Bank, primul neobank românesc, în doar 8 luni de la lansare, a atras peste 330.000 de clienţi, urbani, educaţi şi responsabili. Peste jumătate dintre aceştia (53%) provin din oraşele mari din România precum Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Constanţa sau Braşov, aproape 3 din 10 au venituri medii pe gospodărie mai mari de 15.000 de lei şi folosesc Salt Bank preponderent pentru plăţi la supermarketuri, restaurante sau călătorii, potrivit unui comunicat emis redacţiei.
Conform comunicatului, astfel, 74% dintre clienţii Salt Bank au studii superioare, cu 12 procente în plus faţă de media de 62% a populaţiei bancarizate din România cu vârste cuprinse între 18-55 de ani, conform unui studiu• realizat de Mercury Research pentru Salt Bank. 15% dintre clienţii Salt Bank sunt manageri ce coordonează echipe de minim 6 persoane în echipă.
"Finalul de an aduce un bilanţ - reper pentru următoarea noastră etapă de dezvoltare. Încă din primele 10 zile am reuşit să atragem peste 100 de mii de clienţi, iar în prezent suntem peste targetul asumat la lansare, clienţi bine profilaţi şi poziţionaţi socio-demografic, iar aceste realizări confirmă apetitul pieţei pentru servicii bancare digitale, adaptate nevoilor de azi. Am creat prima bancă românească 100% digitală, recent recunoscută internaţional prin distincţia "Best Use of Tech in Retail Banking" obţinută în cadrul Banking Tech Awards 2024 la Londra. Toate acestea confirmă potenţialul inovaţiilor noastre în sectorul bancar digital, validând promisiunea noastră de la lansare şi traiectoria noastră în continuare: Banking, dar cum vrei tu. Mulţumim tuturor clienţilor noştri pentru încredere", declară Gabriela Nistor, CEO, Salt Bank.
Salt Bank oferă o alternativă actuală la serviciile bancare tradiţionale. Prin agilitatea specifică unui fintech, clienţii beneficiază de dobânzi de avantajoase la depozite (3%), un curs valutar excelent, un card multicurrency cu 19 monede şi de un call center deschis 24/7h, cu asistenţă asigurată de oameni-oameni, nu de roboţi. În 2024, Salt Bank a lansat noi funcţionalităţi la fiecare 2 săptămâni, precum funcţia de înrolare automată, nearby payments, plăţi şi încasări internaţionale sau plăţi facturi, asigurând utilizatorilor o experienţă bancară digitală completă.
Prin campania "Prietenul la Cashback se cunoaşte", lansată în T4 2024, Salt Bank a oferit în total peste 12.000 de luni de cashback şi peste 3 milioane de lei clienţilor care au recomandat şi au adus alţi prieteni în aplicaţie. Mai mult, în luna noiembrie, Salt Bank a lansat noul card roz, iar în prezent 51% dintre cardurile comandate de utilizatori sunt carduri roz. 3 din 4 clienţi de sex feminin aleg acest card.
În medie, clienţii şi-au alimentat (top-up) conturile în medie cu 1,008 lei.
Tranzacţiile la supermarket domină topul plăţilor făcute de clienţii Salt cu cardul, de 4 ori mai mult decât tranzacţiile la restaurante şi fast-food-uri, care ocupă locul al doilea în clasament. 54% dintre aceste plăţi au fost făcute la restaurante, iar 46% la comercianţii fast-food - cu o valoare medie de 50 de lei per tranzacţie.
Alte tranzacţii predominante în topul plăţilor cu cardul au fost pentru pentru articole vestimentare sau călătorii. De exemplu, cea mai scumpă vacanţă plătită cu cardul Salt a fost de 13.697 de dolari. Ziua de vineri, în întervalul orar 18:00 - 19:00 este cea mai aglomerată perioadă de tranzacţii prin Salt Bank.
Am observat că valoarea tranzacţiilor în covrigării este cu 59% mai mare decât valoarea cheltuită de clienţi în librării, dar valoarea cheltuită în librării a crescut de 2,3 ori în luna noiembrie faţă de luna august.
În luna noiembrie, numărul de cumpărături la benzinării a fost cu 25% mai mare, comparativ cu numărul de călătorii cu transportul în comun. Totuşi, numărul tranzacţiilor pentru aceste mijloace de transport a crescut de trei ori în luna noiembrie, faţă de luna aprilie.
Diferenţiatorul major al Salt Bank, încă de la lansare, este că asistenţa privind utilizarea serviciilor bancare 100% digitale este asigurată de un Call Center clasic, cu oameni-oameni. Pentru 90% dintre clienţii care au apelat Care Center-ul Salt Bank, timpul de răspuns a fost de sub 50 de secunde, iar pentru 75% dintre cei 8.565 de clienţi care au discutat prin chat cu echipa de Care Center, în ultima lună, timpul de conversaţie a fost de sub 21 de minute.
Echipa Salt Bank numără 332 de "săltăreţi", din care peste jumătate sunt femei (53%).
Salt Bank a câştigat recent premiul de "Best Use of Tech in Retail Banking" în cadrul galei Banking Tech Awards de la Londra, marcând o validare importantă a tehnologiei care stă la baza Salt Bank şi o recunoaştere a muncii echipei şi partenerilor săi, GFT şi Engine by Starling.
Salt Bank continuă dezvoltarea de noi produse bancare digitale, pe baza feedback-ului şi nevoilor utilizatorilor. Între priorităţi se numără dezvoltarea de produse de investiţii şi shares, produse de creditare şi produse dedicate freelancerilor.
Salt Bank targetează atingerea pragului de 1 milion de utilizatori în următorii 3 ani, mizând pe diferenţierea clară în segmentul serviciilor bancare prin agilitatea specifică unui fintech şi abordarea prietenoasă, centrată pe utilizator.
Opinia Cititorului