Divizia din Marea Britanie a băncii spaniole Banco Santander SA închide 140 de sucursale, potrivit anunţului făcut săptămâna trecută de instituţia financiară, care a motivat măsura prin schimbarea modului în care clienţii utilizează serviciile de profil.
Banca a menţionat că tot mai puţini clienţi vin în sucursale pentru operaţiuni, tranzacţiile din aceste unităţi scăzând cu 23% în ultimii trei ani, în timp ce tranzacţiile digitale au sporit cu 99%.
Susan Allen, şef al diviziei de retail & business banking, a declarat: "Modul în care clienţii noştri aleg să realizeze operaţiuni cu noi s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, tot mai mulţi dintre aceştia utilizând canalele online şi mobile. Drept urmare, trebuie să luăm decizii dificile cu privire la sucursalele noastre mai puţin vizitate".
Măsura de închidere generează eliminarea a 800 de posturi din sucursalele Santander din Marea Britanie, conform bloomberg.com. Per ansamblu, sunt ameninţate 1.270 de locuri de muncă, însă Santander speră să relocheze aproape o treime dintre persoanele afectate.
Susan Allen a adăugat: "Continuăm să credem că sucursalele au un rol vital. Suntem încrezători că în urma acestor schimbări vom avea un număr potrivit de sucursale care să răspundă nevoilor în schimbare ale clienţilor. Aşteptăm ca amploarea reţelei noastre să rămână stabilă în viitorul previzibil".
Banca spaniolă are în plan să investească 55 de milioane de lire sterline (71 de milioane de dolari) în renovarea a 100 de sucursale care vor fi păstrate, în următorii doi ani.
Mai multe bănci şi-au redus numărul sucursalelor în ultima vreme, din cauza costurilor, eliminând posturi şi realizând tot mai multe tranzacţii online.
În Marea Britanie, LLoyds Banking Group Plc şi Royal Bank of Scotland Group Plc au tăiat mii de locuri de muncă în anii recenţi, din cauza competiţiei acerbe. În Spania, CaixaBank SA vrea să elimine mii de posturi şi să închidă sute de sucursale ca să îşi ţină cheltuielile sub control.