Veniturile din operaţiuni continue în România ale Sarantis, proprietarul producătorului de cosmetice Elmiplant, au scăzut cu 0,8% anul trecut, de la 38 de milioane de euro la 37,7 milioane euro, a anunţat compania elenă, potrivit Mediafax. România este a treia piaţă, în funcţie de vânzări, pentru Sarantis, după Grecia şi Polonia.
Compania a avut scăderi ale veniturilor în Grecia, România şi Bulgaria, în timp ce operaţiunile din Polonia, Serbia, Cehia, Macedonia şi Ungaria au evoluat pozitiv, potrivit raportului financiar al Sarantis.
Ponderea veniturilor din Româ-nia în totalul la nivel de companie a coborât uşor, de la 17,6%, la 17,1%.
Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) al operaţiunilor continue din România a urcat cu 16,7%, de la 2,26 milioane euro la 2,64 milioane de euro.
Vânzările din operaţiuni continue la nivel de companie au avansat anul trecut cu aproape 2%, de la 216 milioane de euro la 220 milioane de euro, iar profitul EBIT din operaţiuni continue a coborât cu 25%, de la 23,4 milioane de euro la 17,6 milioane de euro.
Sarantis activează în România din anul 1996, prin firma Romsar Cos-metics, care a devenit în 2005 Sarantis România. Compania deţine un portofoliu de produse ce include cosmetice, parfumuri, produse pentru îngrijirea casei şi auto, alimente pentru animalele de companie şi suplimente alimentare. În 2007, Sarantis a preluat, prin intermediul diviziei din România, producătorul cosmeticelor Elmiplant, pentru 6,5 milioane de euro.