Scade cererea de motorină în China

V.R.
Ziarul BURSA #Internaţional / 6 septembrie

Evoluţiile de pe piaţa de motorină sunt importante pentru că acest combustibil este un pilon tradiţional al pieţei energiei mondiale, fiind folosit în transporturi, minerit, construcţii şi agricultură.

Evoluţiile de pe piaţa de motorină sunt importante pentru că acest combustibil este un pilon tradiţional al pieţei energiei mondiale, fiind folosit în transporturi, minerit, construcţii şi agricultură.

English Version

Pieţele de motorină din China şi India, responsabile pentru cea mai mare parte a cererii asiatice de profil, dau semne de încetinire, ceea ce ar putea crea noi probleme pentru preţurile ţiţeiului, transmite Bloomberg.

În China, cel mai mare importator mondial de petrol, cererea de motorină scade, în timp ce în India, ritmul de creştere a consumului de motorină a încetinit semnificativ. Pe acest fundal, profiturile realizate de rafinăriile din regiune din procesarea ţiţeiului din Orientul Mijllociu în motorină au scăzut cu peste 40% de la începutul anului şi până în prezent, notează Agerpres.

Evoluţiile de pe piaţa de motorină sunt importante pentru că acest combustibil este un pilon tradiţional al pieţei energiei mondiale, fiind folosit în transporturi, minerit, construcţii şi agricultură.

Potrivit datelor Agenţiei Internaţionale a Energiei, motorina are cea mai mare pondere în rândul produselor rafinate fabricate din ţiţei la nivel mondial. Situaţia slabă de pe piaţa de motorină afectează petrolul, cotaţiile ţiţeiului Brent atingând, recent, cel mai scăzut nivel de la finele anului 2023, pe fondul îngrijorările referitoare la o superofertă mondială.

Problemele de pe piaţa de motorină din Asia sunt similare cu evoluţiile din Europa, unde cotaţiile futures au atins, săptămâna aceasta, cel mai scăzut nivel de la mijlocul anului trecut. În ultimele zile, un indicator care măsoară profitabilitatea producţiei de motorină în regiune a atins cel mai scăzut nivel din ultimele 15 luni, ceea ce creează probleme pentru companiile de rafinare.

Calculele Bloomberg arată că, în China, consumul de motorină a scăzut cu peste 10% în acest an, ceea ce creează condiţiile pentru primul declin anual din ultimii trei ani. Un motiv pentru această scădere are legătură cu evoluţia ciclică a economiei. Atunci când economia încetineşte, scade şi cererea de motorină, dar există şi un element structural. Din ce în ce mai multe camioane folosesc gazele lichefiate, în timp ce în rândul autovehiculelor utilitare. procentul celor care folosesc GPL sau a celor pe baterie a crescut până la 5,2%, respectiv 11,7% în 2024, de la 2,9%, respectiv 0,7% în 2020.

Şi piaţa de motorină din India se confruntă cu probleme. În primele opt luni ale anului, consumul a crescut cu 2,4%, însă este vorba despre o creştere mult mai mică decât cea de 6,7%, înregistrată în perioada similară a anului trecut şi avansul de 10% din 2022.

"Înăsprirea normelor privind emisiile, teama interzicerii vehiculelor pe motorină şi aproape paritatea dintre preţul petrolului şi cel al motorinei, modifică percepţiile consumatorilor", spune Mudit Nautiyal, analist la firma de consultanţă Wood Mackenzie Ltd. Potrivit acestuia, pe termen lung, cererea de motorină se confruntă cu riscuri de pe urma electrificării.

Opinia Cititorului ( 6 )

  1. O sa va scriu cu China este facuta praf iar UE este racheta economica, duduie.

    Sau va pot spune adevarul. In UE este in derulare o criza economica puternica, efectele au venit pana si la noi, in trim II, cand PIB-ul a stagnat (asta daca ii credem pe INS, care sigur au coafat cifrele sa nu dea cu minus). Cererea de tip criza din UE duce si la scaderea comenzilor in China si India si deci la scaderea cererii de motorina. 

    1. Vrei să ne spui că zburdă china fără piețe? Se bazează pe soviet? Sau ți-ai dat cu puțină apă și realizezi și singur ce măcăni pe aici?!? :

      Macane la alta masa..... EU este intr-o criza severa si tu mananci rumegus de foame.

      Și tu? Trăiești bine în Rusia?

      :))))))) 

      În Rusia nu se trăiește bine, dat sunt de toate! La juma de preț fata de România!

    Semn de bunăstare, merge economia brici doar ca toate dau faliment…

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb