Schneider Electric, liderul în transformarea digitală a managementului şi automatizării energiei sus-tenabile pune la dispozitie un serviciu global de decarbonizare a lanţului de aprovizionare,, transmite un comunicat de presă trimis redacţiei.
Acesta a fost conceput pentru a ajuta organizaţiile să abordeze volumul semnificativ de emisii produse în lanţu-rile lor de aprovizionare. Unul din obiectivele prioritare ale companiei este de a-şi spori propriile efor-turi de decarbonizare a lanţului de aprovizionare, angajându-se să reducă emisiile de carbon din ope-raţiunile primilor 1000 de furnizori cu 50% până în 2025.
Pentru multe companii, mare parte din amprenta de carbon se regaseste în lanţul de aprovizionare. CDP raportează că, pe baza datelor din 2020 obţinute de la peste 8.000 de companii, emisiile din lanţul de aprovizionare sunt de peste 11 ori mai mari, în medie, decât emisiile operaţionale. Aceste volume pot fi chiar mai mari în anumite segmente de industrie, precum: retail, confecţii şi servicii.
Oferta Schneider Electric, conturată în cadrul Climate Change Advisory Service, ajută organizaţiile să abordeze aceaste valori ridicate printr-o combinaţie unică de implicare a furnizorilor, măsurare, stabili-re a strategiei şi implementare prin eficienţă energetică, achiziţii de energie regenerabilă şi compensare a carbonului. Oferta se bazează pe soluţii de succes implementate in lanţuri de aprovizionare pentru clienţi precum: Walmart, Maple Leaf Foods şi Takeda Pharmaceuticals.
"Accelerarea acţiunilor climatice corporative de astăzi este extraordinar, determinata în mare parte de presiunea crescândă a investitorilor în ceea ce priveşte riscurile de mediu, sociale,de guvernanţă (ESG) si de transparenţă", a declarat Steve Wilhite, SVP Schneider Electric. "Pentru majoritatea com-paniilor, următorul pas, dincolo de propriile operaţiuni, se face in cadrul lanţului de aprovizionare. Vestea bună este că, prin implicarea furnizorilor în eforturile de decarbonizare, companiile nu numai că pot răspunde acestor presiuni, ci pot identifica şi soluţii de reducere a costurilor, pot dezvolta inovaţii şi pot creşte valoarea relaţiilor cu furnizorii."
În ianuarie, Schneider Electric a fost desemnat de Corporate Knights drept cea mai sustenabilă com-panie din lume, o recunoaştere obţinută prin angajamentul companiei de peste 15 ani faţă de practicile sustenabile şi obiectivele de dezvoltare sustenabilă ale United Nations (SDG's). Pe lângă obiectivul specific al companiei de a reduce emisiile propriului lanţ de aprovizionare până în 2025, Schneider Electric se angajează, de asemenea, să lucreze cu 100% din furnizorii săi strategici şi să ajungă la un lanţ de aprovizionare net zero până în 2050.