Compania Agroland, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, şi-a îmbunătăţit procesele logistice şi operaţionale prin implementarea unor sisteme integrate, potrivit unui comunicat emis redacţiei de Senior Software. Prin utilizarea soluţiilor software dedicate managementului resurselor, depozitelor şi vânzărilor online, Agroland a reuşit să automatizeze procesele, să reducă timpul de procesare a comenzilor cu 50% şi să crească eficienţa operaţiunilor logistice cu 60%. Înainte de această investiţie, fluxurile operaţionale nu erau integrate, iar prelucrarea datelor dura chiar şi zece zile, afectând procesul decizional şi planificarea strategică.
În urma adoptării unor sisteme precum SeniorERP (gestionarea resurselor), SeniorVisualBI (analiză şi raportare), WMS (management depozit), SeniorB2B (platformă B2B) şi SeniorB2C (magazin online), Agroland a obţinut multiple avantaje. Implementarea acestor soluţii a eliminat sarcinile manuale şi a redus riscul de erori, a permis actualizarea rapidă a informaţiilor şi transmiterea precisă a datelor către clienţi şi parteneri şi a optimizat gestionarea operaţiunilor financiar-contabile şi logistice. În plus, monitorizarea strictă a produselor cu termen de valabilitate redus a dus la o mai bună organizare a stocurilor, iar analiza detaliată a datelor a facilitat identificarea rapidă a noilor oportunităţi de afaceri, conform comunicatului.
"Înainte de implementarea sistemului SeniorERP, întârzierile în obţinerea informaţiilor din magazine şi din reţeaua de distribuţie ne îngreunau procesul decizional. Ne doream să extindem reţeaua de magazine şi să atragem mai mulţi parteneri în franciză, dar lipsa unor date în timp real ne limita posibilităţile. Colaborarea cu Senior Software ne-a oferit un control mai bun asupra afacerii şi ne-a permis să anticipăm mai bine evoluţiile viitoare", explică Horia Cardoş, CEO Agroland.
Integrarea sistemului WMS a permis automatizarea fluxurilor de lucru din depozite, permiţând o localizare rapidă a produselor şi o gestionare mai eficientă a paleţilor recepţionaţi şi expediaţi. De asemenea, datorită portalului B2B, clienţii pot verifica în timp real disponibilitatea produselor şi pot plasa comenzi direct online.
"Gestionarea eficientă a stocurilor este esenţială pentru noi, având în vedere că operăm cu produse cu termen de valabilitate redus. Soluţia WMS ne-a ajutat să optimizăm depozitul, crescând eficienţa operaţională cu 50-60%. Această transformare ne permite să ne dezvoltăm şi să ne extindem pe noi pieţe", adaugă Horia Cardoş, potrivit aceleiaşi surse.
În viitor, Agroland îşi propune să continue expansiunea şi să îşi consolideze poziţia atât în România, cât şi la nivel internaţional, utilizând tehnologii moderne pentru a susţine această dezvoltare.