Serviciile de telecomunicaţii din România vor atinge 4,5 miliarde euro până în 2011,comunicaţiile mobile reprezentând 80,1% iar cele fixe 19,9%, potrivit Chief Research Officer IDC EMEA, Martin Hingley.
Piaţa de IT din România poate fi împărţită în patru segmente principale. Acestea sunt telecom, hardware (partea fizică a unui sistem informatic), software (sistem de operare, drivere şi programe de aplicaţie) şi serviciile IT.
Segmentul telecom este reprezentat de piaţa de comunicaţii mobile, cu un procent de 80,1% şi cea de comunicaţii fixe, cu 19,9%. Potrivit IDC, citat de NewsIn, telecomunicaţiile vor atinge o valoare de 3,7 miliarde euro în 2008 şi până la 4,5 miliarde euro până în 2011.
Cel de-al doilea segment, hardware, este compus din sisteme fixe, cu un procent de 61,7%, periferice 22,7%, reţele 11,2% şi storage sau stocare date cu 4,4%. Potrivit IDC, acest segment va ajunge în anul 2008 la 1 miliard de euro şi la 1,5 miliarde euro până în 2011.
De asemenea, segmentul software, este estimat la 161 milioane euro pentru anul 2008. Acesta se compune din aplicaţii 54%, infrastructură de sisteme 23,5% şi dezvoltarea de aplicaţii cu 21,7%. Conform acestui studiu, acest segment va atinge 300 milioane euro până în anul 2011.
Segmentul de servicii IT este cel mai complex şi mai dificil de analizat,compunându-se din: implementare 56%, suport 22,5%, operaţiuni 4,3% şi training 4,1%. Potrivit studiului IDC, acest segment se ridică la 291 milioane de euro pentru anul 2008 şi este estimat la aproximativ 500 milioane euro, pentru anul 2011.
IDC susţine că serviciile de Data Center(sisteme de stocare a datelor) sunt subutilizate, iar cheltuielile pentru întreţinerea acestora încep să depăşească bugetul alocat iniţial,din cauza consumului mare de curent, consumabile, întreţinere, etc.
"Există o lipsă serioasă de profesionişti, de personal în măsură să administreze serverele de baze de date şi de unelte sau interfeţe de adminstrare a echipamentelor respective, iar introducerea unor noi idei sau măsuri este îngreunată de faptul că piaţa şi serviciile IT sunt încă imature în Romania. Ca orice piaţă nouă are nevoie de timp pentru a se dezvolta, este în creştere şi previziunile sunt foarte bune în ceea ce priveşte ascensiunea acestei pieţe", a declarat Chief Research Officer IDC EMEA, Martin Hingley.
IDC este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă şi consultanţă în domeniul tehnologiei informaţiei, telecomunicaţiilor şi pieţei utilizatorilor de tehnologie din lume. Din 1990 IDC furnizează informaţii esenţiale despre piaţa IT&C din Europa Centrală şi de Est şi dispune de o reţea coordonată de birouri în 15 ţări cu centre regionale de cercetare în Praga, Istanbul şi Dubai. Printre clienţi se numără furnizori de hardware, software şi soluţii IT&C, precum şi autorităţi guvernamentale şi membri ai domeniului financiar. IDC este o divizie a IDG, lider mondial în furnizarea de media, cercetare, conferinţe şi evenimente.