Supermarketul online Sezamo anunţă tendinţele de sărbători pe baza cumpărăturilor făcute de către clienţi: cozonacul artizanal a fost în topul alegerilor, cea mai aglomerată zi de cumpărături a fost 23 decembrie, iar valoarea coşului mediu a crescut cu 15% faţă de săptămâna anterioară, potrivit unui comunicar remis redacţiei. Analiza a fost desfăşurată pentru intervalul 21-26 decembrie, perioadă în care supermarketul online a livrat zilnic, cu excepţia zilei de 25 decembrie.
Cozonacul artizanal, simbol al sărbătorilor, a dominat preferinţele consumatorilor, la fel ca în anul precedent, fiind urmat de clementine, somon, carne tocată şi portocale. Cea mai aglomerată zi din punct de vedere al comenzilor a fost luni, 23 decembrie, când majoritatea clienţilor şi-au organizat cumpărăturile pentru sărbători. Cererea pentru livrări expres a crescut cu 50% faţă de perioadele anterioare, evidenţiind nevoia clienţilor de soluţii rapide în apropierea Crăciunului. Livrările au fost cel mai frecvent programate în intervalele orare de dimineaţă, între 09:00 şi 12:00, dar şi după-amiaza, între orele 16:00 şi 22:00.
"Clienţii şi-au echilibrat listele de cumpărături între produse de bază şi delicatese festive, livrate rapid, direct la ei acasă. Pe lângă produse esenţiale precum carne, lactate şi fructe, au fost înregistrate vânzări considerabile pentru cozonaci artizanali şi Panettone de la branduri de lux, precum Dolce & Gabbana şi Vogue, precum şi pentru coşuri cadou premium de la Cipriani şi Fine Store", a adăugat Michael Kaiser, director comercial Sezamo.
Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost cu 15% mai mare comparativ cu începutul lunii decembrie, iar clienţii au adăugat în coş în medie 2-3 articole suplimentare faţă de săptămâna anterioară. Valoarea celei mai mari comenzi plasate în perioada analizată a fost de 5.795 lei, iar aceasta a inclus 136 de articole.
Consumul de dulciuri şi băuturi alcoolice a crescut spectaculos, înregistrând un avans de 100% faţă de anul trecut. De asemenea, categoria "Save Me" a fost populară, fiind preferate în special produsele din carne şi peşte, fructe şi legume, lactate, dar şi alte oferte atractive. În plus, achiziţiile de brazi naturali au continuat până în ultima clipă, ultimii pomi fiind vânduţi chiar pe 24 decembrie.