SIPEX, unul dintre distribuitorii de materiale şi finisaje pentru construcţii din România, listat la Bursa de Valori Bucureşti în piaţa AeRO (simbol bursier SPX), cu activitate de 26 de ani pe acest segment, anunţă rezultatele financiare preliminare pentru anul 2023, se arată într-un comunicat al SIPEX, remis redacţiei. Compania a obţinut o cifră de afaceri de 313,4 milioane de lei, o creştere de 7,4% comparativ cu anul 2022, conform sursei. Rezultatele au fost susţinute de avansul vânzărilor în canalul B2B cu 18,7% ca urmare a diversificării portofoliului de produse şi a implicării în proiecte din infrastructură care au generat volume mai mari. Profitul net obţinut este de 11,1 milioane de lei, informează compania.
Irinel Gheorghe, CEO SIPEX, declară potrivit comunicatului: "Anul 2023 a fost un an cu provocări semnificative în contextul economic global şi local cu impact asupra sectorului construcţiilor. La SIPEX ne-am concentrat eforturile pentru creşterea cifrei de afaceri şi menţinerea cotei de piaţă. Prin strategia de vânzări adoptată, am extins numărul de clienţi şi am crescut volumele de vânzări în canalele B2B şi retail. Prin consolidarea segmentului B2B, acesta a ajuns să reprezinte 40% din cifra noastră de afaceri."
Strategia de dezvoltare a companiei a continuat în direcţiile asumate şi ne-am adaptat la schimbările din piaţă, transmite sursa. SIPEX a extins gama de produse prin parteneriate strategice şi a achiziţionat un teren pentru o viitoare unitate de producţie pentru care analizează opţiunile de finanţare, potrivit datelor din comunicat.
Strategia SIPEX este construită în jurul următoarelor direcţii, potrivit companiei:
diversificarea portofoliului de produse;
dezvoltarea şi extinderea punctelor de lucru existente şi deschiderea unor centre de distribuţie noi;
ajustarea politicii de personal cu accent pe retenţia angajaţilor.
SIPEX operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare şi distribuţie de materiale şi finisaje pentru construcţii, prestări servicii (consultanţă tehnică) şi vânzare de produse finite colorate, relatează sursa menţionată.
Distribuţia se realizează prin cele trei canale, se mai arată în comunicat:
● Retailul tradiţional - magazine de diferite dimensiuni, cu excepţia celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenţi dedicaţi.
● Business to business (corporate) - societăţi de construcţii, dezvoltatori, instituţii de stat sau private, echipe de meseriaşi şi persoane fizice care construiesc în regie proprie sau îşi renovează proprietăţile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenţi şi de a reduce costurile operaţionale, prin oferirea unor facilităţi self-service.
● Magazin online propriu - cu aplicaţie de mobil, tabletă şi laptop. Aplicaţia utilizată repartizează comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.
1. Ia uite ca se poate - vezi roc1 si altii?
(mesaj trimis de Bravo! în data de 18.03.2024, 18:22)
Poti avea profit si in 2023 si in 2022. Dar Sipex nu da pe marketing pt investitori juma’ de milion de lei… ei nu au rapoarte de sute de pagini cu povesti, ei au doar profit.