SIPEX, listat la Bursa de Valori Bucureşti în piaţa AeRO (simbol bursier SPX), anunţă rezultatele financiare înregistrate în primele 9 luni din anul curent. Potrivit comunicatului primit la redacţie, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 252 milioane de lei, o creştere de 7% faţă de perioada similară din 2023, susţinută în principal de avansul vânzărilor cu 17% în canalul B2B. Profitul operaţional înregistrat de companie în primele 9 luni a crescut cu 20%.
"În trimestrul 3 am realizat un nou pas în strategia noastră de creştere prin parteneriatul cu Menlo Electric, ce ne deschide drumul către piaţa energiei regenerabile. Astfel, oferim un pachet complet de soluţii pentru proiectele fotovoltaice din România, sprijinind tranziţia către energie sustenabilă."- a declarat Irinel Gheorghe, CEO SIPEX.
În structura veniturilor, vânzările înregistrate în canalul B2B au crescut cu 16,58%, cele realizate prin canalul retail cu 1,50%, şi cele prin magazin şi online cu 22,60%.
Profitul net al companiei a fost de 1,44 milioane de lei în primele 9 luni din 2024, în scădere cu 52% comparativ cu perioada similară din 2023, în principal din cauza noului impozit minim pe cifra de afaceri, în sumă de 2,56 milioane de lei.
SIPEX are o strategie clară de creştere organică şi de dezvoltare prin extinderea gamei de produse complementare şi prin adaptarea permanentă a portofoliului la oportunităţile pieţei.
În ultimii 2 ani, SIPEX a continuat extinderea gamei de produse prin încheierea unui parteneriat cu Policolor - Orgachim, lider în Europa de Sud-Est în domeniul tehnologiei vopselelor şi lacurilor, şi Teraplast, cel mai mare procesator de polimeri din centrul şi estul Europei pentru distribuţia unui sistem complet de încălzire prin pardoseală, calibrat pe nevoile actuale ale consumatorilor, dezvoltat de companie sub brandul NeoTer. Parteneriatul încheiat în septembrie 2024 cu Menlo Electric vine în sprijinul tuturor celor care vor să facă tranziţia către energie sustenabilă, inclusiv prin accesarea programului "Casa Verde 2024". SIPEX va distribui împreună cu Menlo Electric, unul dintre cei mai mari furnizori de soluţii pentru fotovoltaice din Europa, soluţii complete pentru producerea energiei solare prin toate canalele de vânzare - retail tradiţional, B2B şi online.
SIPEX are ca obiectiv atingerea unei cifre de afaceri de 100 de milioane de euro până la finalul anului 2026.
Compania operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare şi distribuţie de materiale şi finisaje pentru construcţii, prestări servicii (consultanţă tehnică) şi vânzare de produse finite colorate.
Distribuţia se realizează prin cele trei canale:
● Retailul tradiţional - magazine de diferite dimensiuni, cu excepţia celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenţi dedicaţi.
● Business to business (corporate) - societăţi de construcţii, dezvoltatori, instituţii de stat sau private, echipe de meseriaşi şi persoane fizice care construiesc în regie proprie sau îşi renovează proprietăţile.
● Magazin online propriu - cu aplicaţie de mobil, tabletă şi laptop. Aplicaţia utilizată repartizează comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.
SIPEX deţine 12 centre logistice şi un parc auto de 191 de autovehicule şi a fost listată la Bursa de Valori Bucureşti în piaţa AeRO în 3 iunie 2022 în urma unui plasament privat prin care a atras 10,6 mil. lei de la 54 de investitori. Din 20 martie 2023 acţiunile SIPEX au intrat în structura indicelui BETAeRO.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2024, 13:55)
Toate BVCurile Sipex sunt aiurea, nu respectă o minimă decență. E adevărat sunt vremuri delicate dar nu te obligă nimeni să te angajezi că vei face,că vei drege. Oricum, sunt grozavi că nu au pierdere!
2. exista
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2024, 14:32)
dintre cele care nu sunt pe pierdere, exista companie cu marje mai mici? bravo lor ca au venit la bursa sincer, e business clasic, dar nu e pt mine...