Reprezentanţii grupului francez Société Generale consideră că este doar o chestiune de timp pînă cînd "Banca Transilvania", una dintre puţinele bănci atractive rămase nepreluate în România, va fi oferită spre vînzare.
O dată cu privatizările celor două bănci - BCR şi CEC - care vor fi finalizate pînă la mijlocul anului viitor, nu a mai rămas o altă ţintă atractivă pentru achiziţii în România, apreciază preşedintele Societe Generale, Patrick Gelin, într-un interviu acordat SeeNews. "Nu cred că a mai rămas altceva interesant pe piaţa bancară din România, cu excepţia Băncii Transilvania, care la un anumit moment va fi vîndută. Societe Generale a cumpărat pachetul majoritar al BRD în 1999 şi caută să efectueze şi alte achiziţii în România sperînd în consolidarea poziţiei a doua pe piaţa românească. Banca Transilvania, este listată la prima categorie a Bursei, cu o capitalizare de circa 886 milioane de dolari. Pachetul majoritar al băncii este deţinut de un grup de oameni de afaceri cu participaţii individuale de cel puţin 5%, în timp ce BERD deţine alte 15% din capitalul social".
Patrick Gelin concluzionează: "Celelalte bănci din sistem sînt neatractive pentru că sînt prea mici, în schimb cînd Banca Transilvania va fi de vînzare, cu siguranţă vom fi prezenţi ca şi mulţi alţii". Domnia sa a adăugat că este de preferat pentru sistemul bancar românesc ca băncile mici şi mai puţin profitabile să se închidă sau să fie vîndute. Patrick Gelin a adăugat că pe piaţa românească este loc doar pentru patru, cinci - maxim şase bănci.
• Agenţia Fitch a acordat Băncii Transilvania calificativul BB-
"Banca Transilvania" a primit pe termen lung calificativul BB-, iar pe termen scurt calificativul B. Perspectiva pe termen lung este stabilă. Ratingul agenţiei reflectă o capitalizare moderată a băncii, creşterea competitivităţii pe piaţa autohtonă. Ratingul a luat în calcul buna profitabilitate a băncii construită pe o rată de profit puternică şi franciză în bune condiţii.
"Banca Transilvania" a avut o expansiune importantă o dată cu strategia adoptată în anul 2002. Aceasta a ajutat-o să-şi îmbunătăţească profitabilitatea şi cîştigurile în franciză.