Compania de tehnologie şi consultanţă Softelligence este sponsorul principal din mediul privat al Echipei Naţionale de Robotică a României pentru participarea acesteia la Expoziţia internaţională de tehnologie şi inovaţie Dubai 2020. Acesta este cel de-al treilea proiect educaţional din programul de Corporate Social Responsibility (CSR) al companiei, numit CSR Generation Tomorrow, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, expoziţia se desfăşoară în perioada 1 octombrie 2021 - 31 martie 2022 şi este cel mai mare eveniment de acest fel organizat în Orientul Mijlociu. Vor participa aproximativ 200 de ţări şi, pentru prima dată în istoria expoziţiei, fiecare ţară va avea propriul pavilion de prezentare. În fiecare zi se vor organiza concerte, experienţe interactive, expoziţii şi alte manifestări artistice. Peste 100 de roboţi vor fi utilizaţi pentru a întâmpina vizitatorii, a da indicaţii sau a face fotografii.
Echipa Naţională de Robotică a României - AutoVortex este un proiect al Asociaţiei Române de Studii Economice. AutoVortex a luat naştere într-un garaj în oraşul Voluntari în 2012. Din 2014 până în prezent, echipa a participat la competiţii internaţionale unde a câştigat numeroase premii, printre care: "First Tech Challenge", Festivalul de Robotică de la Tarragona, Robofest Rusia, "First Technical Challenge (FTC) CEESA".
Echipa de Robotică AutoVortex aplică o viziune de educaţie non-formală la un alt nivel, folosind o abordare hands-on pentru aprofundarea cunoştinţelor tehnologice. Studenţii şi elevii sunt implicaţi în activităţi practice împreună cu mentori care au o vastă experienţă atât de lucru, cât şi în cercetare tehnologică.
"Tehnologia este parte din ADN-ul nostru. Noi credem cu tărie că tehnologia va schimba lumea în bine, de aici şi dorinţa noastră de a sprijini proiecte care au în centru dezvoltarea tehnologică. Prin această sponsorizare, noi susţinem în primul rând un proiect educativ, cu aplicaţie practică în domeniul programării pentru inteligenţa artificială", a declarat Adrian Blidăruş, CEO al Softelligence.
Susţinerea Echipei Naţionale de Robotică a României marchează cel de-al treilea proiect al programului de CSR "Generation Tomorrow" şi pune accent pe educaţie practică şi inovaţie. Primele trei etape ale acestui program, anunţat la începutul lui 2021, au fost finalizate. Cel de-al doilea program iniţiat şi susţinut de companie a fost "Bursele SOS Planet".
"Această expoziţie este o oportunitate de a prezenta proiecte ale tinerilor români, dar şi posibilităţi de aplicare a inteligenţei artificiale. Softelligence susţine eforturile tinerilor noştri de a inova în domeniul inteligenţei artificiale, al roboticii şi al programării. Sprijinirea Echipei Naţionale de Robotică are ca scop şi promovarea imaginii României", a mai declarat Blidăruş.
"România participă la Expo 2020 Dubai cu un pavilion naţional dezvoltat în jurul conceptului < < New Nature > > aflat la secţiunea Sustenabilitate, fiind structurat pe trei piloni: tehnologie, mediu înconjurător şi cultură, care împreună arată relaţia strânsă dintre umanitate şi natură, relaţie care promovează o dezvoltare economică sustenabilă şi inovaţia ştiinţifică", a declarat Ionuţ Panea, Coordonator AutoVortex.
În cadrul Expoziţiei internaţionale de tehnologie şi inovaţie din Dubai, echipa din România va fi alcătuită din 13 persoane şi va expune un robot umanoid şi o serie de roboţi mai mici, pe roţi.
"Roboţii care au câştigat Campionatul Mondial de la Chicago din luna iulie vor putea fi conduşi de către vizitatori. Pe lângă cei doi roboţi campioni, AutoVortex a pregătit un robot hostess umanoid care te întâmpină la stand şi un roboţel mascotă pentru a atrage vizitatorii", a mai declarat Panea.