Criza sanitară i-a determinat pe angajaţii români să-şi gestioneze banii mai bine. Acest lucru constă în limitarea cheltuielilor la strictul necesar şi economisirea cât mai îndelungată a banilor, arată datele unui sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.
Doi din trei oameni vor să păstreze acest obicei căpătat în perioada stării de urgenţă şi după pandemie, mai arată studiul.
Alte obiceiuri pe care angajaţii vor să le păstreze sunt grija sporită pentru sănătate şi timpul petrecut în natură, alături de cei apropiaţi (60%). Alţi 48% vor să evite zonele aglomerate şi să facă mai mult sport (39%), să gătească acasă (35%), dar şi să continue să lucreze de acasă cât mai mult posibil (32%) . 25% vor să continue să cumpere preponderent online). De altfel, 65,5% au în vedere păstrarea unui echilibru mai bun între viaţa personală şi cea profesională, motiv pentru care intenţionează să pună mai puţină presiune pe ei (32%) şi să prioritizeze viaţa personală în locul carierei (27%).
La capitolul reducere de achiziţii, 48% dintre respondenţii BestJobs aleg hainele, 45% călătoriile şi vacanţele, alţi 44% electronicele şi electrocasnicele, iar 33% spun că vor limita achiziţiile pentru hobby-uri. Totuşi, în perioada următoare, 33% dintre angajaţii românii au în plan să crească cheltuielile pentru concedii şi 28% pentru serviciile de îngrijire personală.
Din perioada izolării, 30% dintre cei chestionaţi spun că le lipseşte timpul petrecut alături de cei apropiaţi, în timp ce 27,6% invocă starea de siguranţă pe care au simţit-o.
De părere că recrutarea post-Covid 19 se va face aproape în totalitate online sunt 33% dintre angajaţii români şi 40% dintre angajatorii respondenţi. În acelaşi timp, 29% dintre angajaţi şi 15% dintre angajatori cred că în procesul de recrutare, pe lângă CV, este necesar un video de prezentare, iar un sfert dintre angajaţi şi 35% dintre angajatori se aşteaptă să fie introduse şi teste mai amănunţite de aptitudini. În plus, firmele respondente subliniază că recrutarea se va face în principal pe bază de recomandări de la angajaţii existenţi (22,5%).
De altfel, mai mult de jumătate dintre angajatorii români (55%) se pregătesc să reziste într-un mediu de afaceri post-Covid 19 mai ostil, dar afirmă că vor menţine un mix între promovări interne în poziţii de management şi recrutare de candidaţi din extern (50%). Totodată, cei mai mulţi (35%) spun că vor păstra în mare parte stilul de muncă remote din ultimele luni şi vor continua să dezvolte componenta online a businessului (34%).
Despre impactul pandemiei asupra pieţei muncii din România, şi angajaţii (82%) şi angajatorii (70%) pun pe primul loc creşterea numărului şomerilor, urmată de scăderea salariilor şi reducerea beneficiilor extrasalariale. Dacă angajatorii au observat că a crescut numărul celor care vor să-şi schimbe jobul (25%) şi candidaţii sunt mai uşor de găsit (30%), 65% dintre angajaţii care au răspuns sondajului Bestjobs au constatat că joburile sunt mai greu de găsit.
Sondajul a fost efectuat în perioada 26 iunie - 2 iulie 2020, pe un eşantion de 969 de utilizatori de internet şi 142 de companii mici şi medii din România, conform comunicatului de presă.
1. Alexandru Odobescu
(mesaj trimis de Bolocan Tudor în data de 16.07.2020, 13:58)
Da