Principalul motiv pentru care oamenii se simt încrezători în contextul procesului de creditare este reprezentat de transparenţa condiţiilor şi a costurilor asociate. În acelaşi timp, în cazul creditelor 100% online, alături de transparenţă, contează cel mai mult faptul că sunt aprobate repede, dar şi procesul simplu de acordare.
Acestea sunt o parte dintre concluziile unui sondaj iVOX realizat pe un eşantion de 1.044 de respondenţi, la comanda Provident, pe tema percepţiei românilor faţă de procesul de creditare.
Totodată, 43% dintre români se simt anxioşi şi stresaţi atunci când îşi dau seama că au nevoie de un împrumut. La polul opus, 37% dintre respondenţi susţin că se simt optimişti cu privire la faptul că pot accesa o soluţie financiară pentru a-şi rezolva o problemă. În acelaşi timp, aproape 7 din 10 respondenţi sunt de părere că este mai puţin stresant să ia un credit 100% online decât unul tradiţional.
"Situaţiile neprevăzute pot reprezenta o sursă de stres, iar gestionarea eficientă a resurselor financiare este esenţială pentru a naviga printre provocările de zi de zi. În contextul în care multe dintre activităţile pe care le desfăşurăm s-au mutat în mediul online, oamenii simt că soluţiile digitale răspund mai bine nevoilor lor. Astfel, facem un pas în plus înspre consolidarea angajamentului nostru de a le oferi românilor acces la soluţii financiare accesibile şi integrăm în portofoliul nostru de servicii ProviOnline, primul credit 100% online, care oferă un sprijin corect, rapid şi sigur," a declarat Florin Bâlcan, Director General Provident Financial România.
Acelaşi sondaj arată şi că investiţiile în educaţie şi locuinţă sunt văzute ca principalele oportunităţi oferite de accesarea unui credit (29,98% dintre respondenţi), pe lângă evidentul avantaj al accesului la fonduri suplimentare, beneficiu indicat de 68% dintre români.
Rata dobânzii: cea mai mare sursă de îngrijorare în procesul de creditare
Atunci când sunt în situaţia de a lua un credit, pentru români cea mai mare sursă de îngrijorare este reprezentată de rata dobânzii (59% dintre respondenţi). De asemenea, oamenii sunt stresaţi şi de faptul că trebuie să justifice veniturile pe care le au, iar cei care s-au retras din activitate simt că statutul de pensionar este o sursă de stres.
Deplasarea de acasă pentru contractarea unui credit: o sursă de disconfort
35% dintre respondenţii sondajului spun că cel mai mare efort pe care îl depun când iau un credit este să evalueze dacă îl pot rambursa fără să fie un efort ieşit din comun, iar 24% dintre respondenţi sunt de părere că o altă sursă de presiune este reprezentată de timpul pe care trebuie să îl aloce pentru a se deplasa pentru semnarea documentelor. De asemenea, o altă sursă de tensiune este reprezentată de citirea şi înţelegerea contractului de credit (16%), în vreme ce 13% dintre români nu se simt confortabil să ofere explicaţii unei persoane necunoscute despre motivele pentru care au nevoie de un credit. Totodată, dacă ar fi în situaţia de a alege între un credit acordat 100% online şi unul oferit după o discuţie cu un consultant, aproape jumătate (49,52%) ar prefera soluţia digitalizată.
Creditul ProviOnline respectă acelaşi proces de aprobare şi aceeaşi legislaţie ca şi creditele acordate prin serviciul de creditare la domiciliu. Însă, în cazul produsului digital procesul este mult mai rapid, putând fi chiar şi de 30 de minute. Primul pas este reprezentat de verificarea identităţii clientului, care este realizată pe baza documentelor furnizate şi cu ajutorul camerei video a smartphone-ului. Urmează etapa de verificare a veniturilor, prin interogarea bazei de date ANAF (proces 100% automatizat). Apoi, dacă în urma verificării rezultă faptul că aplicantul este eligibil, acesta primeşte contractul pentru a-l studia şi ulterior pentru a-l semna digital. Apoi, fondurile sunt transferate pe un card de debit, iar plata ratelor are loc tot online, prin virament bancar. Totul, într-un proces 100% securizat, prin intermediul unor tehnologii certificate şi recunoscute în industrie.