Sony iniţiază un program de creştere a profitabilităţii diviziilor de business

Monica Măgureanu
Ziarul BURSA #Internaţional / 11 decembrie 2008

Compania intenţionează să ajusteze preţul produselor pentru a compensa efectul creşterii valorii yen-ului în raport cu alte valute

Economiile anuale sunt estimate la o valoare de 100 de miliarde yeni până la sfârşitul exerciţiului financiar 31 martie 2009 - 31 martie 2010

Sony Corporation ("Sony") a declanşat o serie de măsuri de consolidare a structurii companiei şi de creştere a profitabilităţii diviziilor de business din întregul grup de companii Sony. Măsurile reprezintă un răspuns la modificările rapide survenite în mediul economic global.

Consolidarea se va concentra în special asupra diviziei de dispozitive electronice, unde Sony a fost afectată cel mai mult de evoluţia negativă a climatului economic şi unde compania a luat deja măsuri rapide printre care ajustarea producţiei, reducerea stocurilor şi a cheltuielilor operaţionale. Pe viitor, Sony intenţionează să ajusteze preţul produselor pentru a compensa efectul creşterii valorii yen-ului în raport cu alte valute, să reducă sau să amâne anumite investiţii şi să-şi reducă implicarea în domenii care nu constituie obiectul principal de activitate al companiei. În plus, Sony planifică o restructurare a facilităţilor de producţie locale şi din străinătate, realocarea forţei de muncă şi reducerea personalului.

Prin aceste măsuri, Sony doreşte să-şi creeze structura necesară pentru a putea realiza economii anuale estimate la o valoare de 100 de miliarde yeni până la sfârşitul exerciţiului financiar 31 martie 2009 - 31 martie 2010.

Măsurile ce vor fi implementate în cadrul diviziei de dispozitive electronice:

1. Verificarea planurilor investiţionale

Sony a reverificat cu atenţie planurile investiţionale cuprinse în Strategia de Dezvoltare pe Termen Mediu a companiei, cu scopul de a se concentra mai mult asupra strategiei de creştere şi a decis reducerea sau amânarea anumitor investiţii. Mai exact, Sony va reduce investiţiile în cadrul diviziei de semiconductori prin externalizarea unei părţi din producţia de senzori de imagine CMOS, destinată utilizării în telefoanele mobile ale altor producători.

În plus, pe baza scăderii rapide a cererii pe piaţa televizoarelor, Sony a decis amânarea planurilor de investiţii în creşterea capacităţii de producţie a facilităţii sale de la Nitra, Slovacia - una dintre fabricile Sony de televizoare LCD pentru piaţa europeană.

Pe baza acestor măsuri, Sony planifică să-şi reducă investiţiile în divizia de electronice cu aproximativ 30% în anul financiar 31 martie 2009 - 31 martie 2010, comparativ cu Strategia iniţială de Dezvoltare pe termen Mediu a companiei.

2. Restructurarea facilităţilor de producţie

Până la sfârşitul anului fiscal curent, Sony planifică să oprească producţia a două dintre unităţile sale de producţie din afara Japoniei, inclusiv Sony Dax Technology Center din Franţa, implicat în producţia de medii de înregistrare şi benzi magnetice. Printr-o serie de iniţiative precum raţionalizarea operaţiunilor de producţie, mutarea şi consolidarea acestora în regiuni ce oferă un nivel mai scăzut al costurilor operaţionale, dar şi prin utilizarea eficientă a relaţiilor cu producătorii de echipament original (OEM) şi cu producătorii de echipamente cu design original (ODM), Sony va reduce numărul facilităţilor de producţie cu 10% de la nivelul curent de 57, până în data de 31 martie 2010.

3. Realocarea forţei de muncă şi reducerea personalului

Prin măsuri printre care se numără consolidarea facilităţilor de producţie, trecerea în revistă a structurilor companiei dedicate dezvoltării şi design-ului, dar şi prin realinierea forţei de vânzări şi a personalului administrativ, Sony va implementa o raţionalizare la nivelul întregii companii. Astfel, Sony intenţionează să-şi optimizeze forţa de muncă prin programe de realocare şi facilitare a reorientării angajaţilor către alte poziţii din afara companiei.

Ca rezultat al acestor măsuri, până la data de 31 martie 2010, Sony intenţionează să reducă la nivel global numărul angajaţilor din divizia de electronice cu aproximativ 8.000 de persoane, de la aproximativ 160,000, câţi existau la data de 30 septembrie 2008. În acelaşi timp, Sony intenţionează şi să reducă numărul angajaţilor sezonieri şi temporari.

Pe lângă aceste măsuri, Sony va continua să implementeze măsurile necesare pentru a asigura profitabilitatea şi creşterea companiei atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung.

Sony planifică să prezinte impactul estimat al acestor măsuri, inclusiv cel al cheltuielilor legate de implementarea lor, în cadrul prezentării rezultatelor financiare anticipate pentru finalul anului fiscal curent, ce va fi inclusă în anunţul din ianuarie 2009 al evoluţiei financiare a companiei în al treilea trimestru.

Sony este producător de sisteme audio, video, de comunicaţii şi tehnologie a informaţiei pentru consumatorii de pretutindeni sau pentru destinaţii profesionale. Cu afacerile sale din domeniul muzicii, al filmului, jocurilor şi cele din zona online, Sony se poziţionează ca una dintre cele mai importante mărci de bunuri de larg consum din lume. Sony a înregistrat vânzări consolidate anuale de 55,44 miliarde de euro (8.871 miliarde de yeni), pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2008, bazate pe o rată medie de schimb de 160 yeni la 1 euro. Deţine aproximativ 180.500 angajaţi în toată lumea.

În Europa, Sony a înregistrat vânzări consolidate de 12,73 miliarde euro (2.328 miliarde yeni) pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2008. Sony Europa, cu sediul central la Sony Center am Potsdamer Platz din Berlin, este responsabilă pentru afacerile cu produse electronice din Europa şi a înregistrat vânzări consolidate de 9,55 miliarde de euro pentru aceeaşi perioadă.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb