Cupa Mondială de rugby le-a adus organizatorilor 155 de milioane de euro, numai din vânzarea de bilete. Un alt mit, care preconiza o prăbuşire a marilor competiţii sportive, din cauza crizei, este pe cale să se prăbuşească. Interesul oamenilor este în continuare constant în ceea ce priveşte sportul de calitate.
Organizatorii Cupei Mondiale de rugby au anunţat, înaintea finalei dintre Noua Zeelandă şi Franţa, suma pe care au câştigat-o din vînzarea biletelor, nu mai puţin de 154,7 milioane de euro. Cifra brută poate nu aduce suficiente informaţii vizavi de interesul publicului, însă mult mai lămuritor este un alt anunţ al Comitetului de Organizare, acela că au fost vândute 90% din biletele disponibile. Spre exemplu, la finala câştigată de echipa ţării gazdă, ultimele bilete puse în vânzare au avut preţuri cuprinse între 444 şi 740 de euro. Iubitorii rugby-ului au avut parte de un regal în această toamnă: Cupa Mondială (9 septembrie - 23 octombrie) care s-a desfăşurat în Noua Zeelandă. Doar patru competiţii sportive cu participare internaţională înregistrează audienţe mai mari decât Cupa Mondială la Rugby: Jocurile Olim-pice de vară, Campionatul Mon-dial şi Cam-pionatul European de fotbal şi Turul Ciclist al Franţei. Noua Zeelandă, ţara organizatoare a cărei echipă a reuşit să câştige trofeul, a trebuit să facă faţă la două mari provocări, criza economică şi cutremurul devastator de la Christchurch, reuşind în cele din urmă să ducă la bun sfârşit pregătirile pentru turneu. Cele 13 arene care au găzduit cele 48 de meciuri au fost toate renovate şi a fost rezolvată şi problema cazării celor 20 de delegaţii şi a zecilor de mii de turişti străini. Înainte de startul turneului, In-terna-tional Rugby Board aprecia că actuala ediţie a Cupei Mondiale va genera cele mai mici profituri din ultimii 12 ani, în calcul fiind luate distanţele uriaşe şi criza economică globală. În final s-a demonstrat că iubitorii sportului de calitate încă au resurse financiare pentru a bifa turneele de anvergură.
Semnalul este foarte bun înaintea Jocurilor Olimpice de Vară de la Londra de anul viitor. Banii care vin din turism şi vânzarea de bilete reprezintă o sursă sigură de venit pentru organizatori, pe viitor urmând doar să fie redimensionate costurile legate de construirea sau renovarea stadioanelor şi de infrastructură, pentru ca în final aceste competiţii de mare amploare să nu se transforme într-o piatră de moară legată de gâtul economiei ţării organizatoare.