Finala campionatului american de fotbal profesionist (NFL), cunoscută în toată lumea sub titlul de Super Bowl, a ajuns la ediţia cu numărul 50 şi rămâne o megaafacere sportivo-financiară.
Există două categorii de spectatori ai acestui eveniment, una interesată de evenimentul sportiv şi alta, la fel de numeroasă atrasă de ...reclamele comerciale. Spre satisfacţia organizatorilor, valoarea minutului de publicitate este în continuă creştere. Dacă în 2014 minutul de publicitate în timpul Super Bowl costa 8.000.000 de dolari, în 2015 acesta a ajuns la 9.200.000 de dolari. Anul acesta s-a vândut cu 9.600.000 de dolari, iar multe firme nu au reuşit să prindă spaţiu la mult dorita finală . Saltul este uriaş: la prima ediţie a Super Bowl un minut de publicitate a costat 84.000 de dolari. La un astfel de meci sunt peste 60 de minute de reclamă, iar anul acesta, numai de la companii s-au încasat peste 570.000.000 de dolari. Conform estimărilor, cheltuielile fanilor care au asistat pe stadion la finala NFL (bilete de intrare, cazare, suveniruri, alimente, băuturi) depăşesc 200.000.000 dolari. Super Bowl rămâne cel mai profitabil eveniment sportiv disputat într-o singură zi. O cunoscută firmă producătoare de bere a plătit 25.000.000 de dolari pentru trei minute şi jumătate de reclamă la meciul dintre Denver Broncos şi Carolina Panthers. Se consideră că investiţia este justificată în condiţiile în care doar pe teritoriul SUA meciul a fost văzut de peste 120.000.000 de telespectatori. Creşterea semnificative se înregistrează şi în privinţa audienţelor: dacă în 2009 meciul a fost urmărit în SUA de 98.000.0000 de telespectatori, în 2010 au fost 106.500.000, în 2012 s-a ajuns la 111.000.000, în 2014 s-a înregistrat un nou record de 130.000.000 de telespectatori, iar o audienţă similară era aşteptată şi pentru acest an. Cum fotbalul american a început să prindă foarte bine şi în alte zone ale globului, în special în Asia, alte câteva zeci de milioane de telespectatori au urmărit meciul din afara SUA.
Super Bowl nu înseamnă doar sport şi publicitate, foarte importante sunt şi momentele artistice. La această finală Lady Gaga a intonat imnul SUA, iar atmosfera în pauza meciului a fost întreţinută de solista americană Beyonce şi trupa britanică Coldplay.
Formaţia Denver Broncos, condusă din teren de o mare vedetă a sportului american, Peyton Manning, a câştigat ediţia a 50-a a Super Bowl-ului, învingând pe Carolina Panthers, cu scorul de 24-10. Denver Broncos a mai reuşit performanţe similare în 1998 şi 1999, iar Peyton Manning este primul jucător care câştigă Super Bowl-ul cu două echipe diferite, după ce în 2007 obţinea trofeul cu Indianapolis Colts. Partida s-a desfăşurat pe Levi's Stadium din Santa Clara, în faţa a 71.088 de spectatori. De cinci ori în istoria Super Bowl la finale au asistat mai mult de 100.000 de spectatori, în 1977 (stadionul Rose Bowl Pasadena - 103.438 spectatori), 1980 (stadionul Rose Bowl Pasadena - 103.985 spectatori), 1983 (stadionul Rose Bowl Pasadena - 103.667), 1987 (stadionul Rose Bowl Pasadena - 101.063), 2011 ( Cowboys Stadium Arlington - 103.219).