Sports Direct, producătorul britanic de echipament sportiv controlat de Mike Ashley, ia în considerare lansarea unei oferte pentru preluarea Debenhams, care evaluează lanţul de magazine la 61,4 milioane de lire sterline (80,9 milioane de dolari), conform Reuters.
Sports Direct are în proprietate circa 30% din Debenhams şi a încercat să preia controlul companiei în ultimele luni.
Preţul unei posibile oferte ar fi de 5 pence/acţiune în numerar - cu 127% mai mult decât cotaţia de închidere a titlurilor Debenhams la data de 26 martie (2,2 pence).
Sports Direct a informat, ieri, că intenţionează să acorde asistenţă companiei Debenhams în rezolvarea cerinţelor sale imediate de finanţare.
De menţionat că, marţi, Debenhams a avertizat că nu va lua în calcul o eventuală ofertă de la Sports Direct, dacă aceasta nu va include prevederi referitoare la nevoile sale imediate de finanţare.
Prin eventuala sa ofertă, Sports Direct vrea să prevină o restructurare a Debenhams, proces care ar genera pierderi pentru investitori.
La finele săptămânii trecute, Debenhams a avertizat că acţionarii săi ar putea înregistra pierderi în urma unor măsuri de restructurare pe care compania le ia în considerare. Debenhams are nevoie de fonduri suplimentare de 200 milioane de lire sterline (262 milioane de dolari) de la creditori, ca să poată să aplice opţiunile de restructurare pe care le are, astfel încât să-şi asigure viitorul.
Debenhams încearcă să evite încercarea acţionarului său majoritar, Sports Direct, de a prelua controlul afacerii.
Potrivit legislaţiei britanice din domeniul preluărilor, Sports Direct avea termen până în 22 aprilie să-şi anunţe intenţia de a lansa o ofertă.
Debenhams avea datorii nete de 321,3 milioane de lire sterline la data de 1 septembrie 2018, de aproape nouă ori mai mari faţă de valoarea sa de piaţă, care atinge 39,2 milioane de lire, potrivit Irish Times.
Luna aceasta, compania a informat că vânzările sale au scăzut cu 5,3% în cele 26 de săptămâni încheiate în 2 martie. În Marea Britanie, declinul a fost de 6%, iar la nivel internaţional - de 2,3%. În schimb, livrările digitale au sporit cu 2%.