Stailer.ro, platformă de rezervări online pentru saloane de înfrumuseţare, lansată de antreprenorul Andrei Ursachi, îşi propune să atragă în platformă şi să digitalizeze 1000 de saloane, în creştere cu 150%, până la finalul anului 2021, după ce a atras o investiţie de tip pre-seed în valoare totală de 500.000 euro de la un grup investitori de tip angel, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Pe lângă lipsa digitalizării, cele mai mari probleme care stau în calea dezvoltării saloanelor de înfrumuseţare
sunt concurenţa neloială, costurile fixe şi instabilitatea la nivel de industrie din ultimii ani.
Astfel, concurenţa neloială afectează majoritatea saloanelor din România, deoarece sute de persoane neautorizate oferă servicii de înfrumuseţare în medii neigienizate care pun în pericol clienţii, însă digitalizarea va favoriza fiscalizarea şi implicit eliminarea concurenţei neloiale.
Costurile fixe, de exemplu, chiriile sau abonamentele de orice fel, pun mare presiune pe profesioniştii din beauty şi pe administratorii de saloane şi se recomandă, ca bună practică, eliminarea costurilor fixe. De exemplu, un salon cu 5 profesionişti poate sa ajungă să plătească 200 de euro lunar doar pentru soluţii digitale, costuri care pot fi eliminate prin alegerea unei soluţii gratuite.
Instabilitatea la nivel de industrie, accentuată de pandemie, a dus la efecte negative puternice cum ar fi închiderea permanentă a zeci de saloane de înfrumuseţare care a generat reorientarea profesională forţată pentru sute de profesionişti, inclusiv emigrarea acestora.
Principalele bariere care stau în calea digitalizării saloanelor de înfrumuseţare din România sunt preţul ridicat şi efortul mare necesar digitalizării. "Implementarea greoaie şi abonamentele lunare sunt motivele pentru care profesioniştii din beauty aleg în continuare pixul şi foaia. Credem cu tărie ca prin eliminarea abonamentelor lunare, deci oferirea de soluţii gratuite, precum şi implementarea cu uşurinţă a soluţiilor digitale, pot fi argumente solide în vederea digitalizării industriei de beauty din România", a declarat Andrei Ursachi, CEO şi co-fondator al Stailer.
Digitalizarea activităţii din salon poate creşte veniturile anual cu până la 20% încă din primul an de implementare, iar pe termen lung creşterea poate ajunge până la 35-40%, în funcţie de capacitatea salonului. În acelaşi timp, profitabilitatea salonului poate creşte chiar mai mult, în funcţie de soluţiile digitale folosite. De exemplu, în cazul Stailer, sunt saloane partenere care după 3 luni de la digitalizarea activităţii, au înregistrat o creştere a veniturilor cu 10% şi a profitului cu 20%, deoarece clienţilor le-a fost mai uşor sa aleagă online mai multe servicii cu marjă de profit mare pentru salon, de exemplu, vopsit sau alte pachete foarte profitabile.