Preţul, consumul de energie, capacitatea de răcire, dar şi asigurarea instalării sunt câteva dintre principalele criterii avute în vedere de români atunci când decid să achiziţioneze un aparat de aer condiţionat, potrivit unei cercetări sociologice• realizate pentru platforma despre-energie.ro, un proiect susţinut de companiile Delgaz Grid şi E.ON.
Astfel, aproape 57% dintre cei chestionaţi au indicat costul de achiziţie drept foarte important, iar aproape 70% s-au declarat extrem de interesaţi de consumul de energie al aparatului A/C. Capacitatea BTU (British Thermal Unit - exprimă cantitatea de căldură pe care o poate înlătura aparatul dintr-o încăpere, în decurs de o oră) este, de asemenea, un criteriu esenţial, avut în vedere de 97% dintre respondenţi.
Aproape 91% dintre respondenţi ar opta pentru un aparat de răcire cu tehnologie inverter, care reduce semnificativ consumul de energie, întrucât temperatura în cameră se reglează fără a mai fi nevoie de oprirea şi pornirea repetată a compresorului. În plus, aparatele care au inverter sunt mai silenţioase decât cele clasice, aproape 93% dintre români fiind interesaţi de nivelul de zgomot al acestora.
Asigurarea instalării aparatului de aer condiţionat este, la fel, un criteriu de bază în decizia de achiziţie, aproape 53% dintre respondenţi declarându-se extrem de interesaţi de acest aspect.
Nivelul de zgomot, calitatea filtrării aerului şi dotarea cu modulul Wi-Fi sunt alte aspecte analizate cu atenţie de români şi care fac diferenţa atunci când optează pentru dotarea cu un astfel de echipament de răcire în locuinţă.
Brandul producătorului aparatul de răcire este important pentru trei sferturi dintre români, iar designul este menţionat de aproape 60% dintre aceştia. De asemenea, peste 90% dintre paticipanţii la studiu nu se gândesc doar la costurile imediate, ci şi la cele pe termen lung legate de întreţinerea aparatelor.
Când vine vorba despre locul de unde au achiziţionat aparatul de aer condiţionat, aproape 49% au indicat magazinele online, 24% magazinele de bricolaj, dar există şi o categorie de cumpărători (4,3%) care s-au adresat direct furnizorilor lor de energie pentru un pachet de răcire (sistem de aer condiţionat, montaj şi servicii post-instalare).