ŞTEFAN VÂRŞA, ALTEX: "În 2015, am înregistrat venituri de 434 milioane euro, în creştere cu 30%"

A consemnat LARISA BĂNICĂ
Ziarul BURSA #Companii / 19 octombrie 2016

"În 2015, am înregistrat venituri de 434 milioane euro, în creştere cu 30%"

"Un factor pozitiv în evoluţia Altex a fost preluarea magazinelor Domo"

"Cele mai mari creşteri în piaţa de retail vor fi reprezentate de smartphone-uri şi produse audio-video"

(Interviu cu Ştefan Vârşa, director retail al Altex România)

Reporter: Cum descrieţi anul 2015 din punct de vedere al vânzărilor?

Ştefan Vârşa: 2015 a fost un an cu rezultate foarte bune, am obţinut venituri totale de 434 milioane euro, în creştere cu 30% faţă de anul precedent, pe o piaţă estimată la aproximativ 2,3 miliarde euro.

Reporter: Ce preconizaţi pentru anul în curs?

Ştefan Vârşa: Estimăm vânzări mai bune ca în 2015. Primul semestru a adus un ritm de creştere foarte bun, peste majorarea pieţei de retail de 15%. Această creştere este consecinţa reducerii cotei TVA din primul trimestru, care a generat o explozie a consumului în România, sporirii creditului de consum, completat de faptul că băncile sunt mult mai deschise pentru creditare. Un alt factor pozitiv în evoluţia Altex a fost şi preluarea celor 20 de magazine Domo. În continuare, ne aşteptăm ca ritmul de creştere al vânzărilor să fie şi mai mare în a doua jumătate a anului.

Reporter: Care sunt strategiile companiei de acaparare a pieţei?

Ştefan Vârşa: Am adoptat strategia omnichannel de doi ani şi ne continuăm procesul de îmbunătăţire a serviciilor noastre. Lucrăm la platforma IT/ online, la serviciile de Call Center (pentru a oferi disponibilitate 24/7), avem transport gratuit în toată ţara şi oferte de creditare foarte bune. Un alt punct important al ofertei Altex este gama extinsă de produse şi disponibilitatea lor în stoc.

Totodată, am extins reţeaua de magazine cu locaţii noi şi investim constant în modernizarea locaţiilor actuale. Adăugăm şi investiţia în forţa de vânzări.

Reporter: Cărui public vă adresaţi? Cum vi-l descrieţi?

Ştefan Vârşa: Clientul de astăzi este unul mai informat, mai atent la alegerile pe care le face nu doar privind produsul pe care şi-l doreşte, ci şi din punct de vedere al valorii percepute a achiziţiei. Preţul este în continuare un factor care cântăreşte în decizia de cumpărare.

Reporter: Cum ar arăta profilul consumatorului Altex?

Ştefan Vârşa: Pe lângă faptul că este mai atent la investiţia sa şi mai conştient de valoarea pe care o aşteaptă, observăm că este interesat din ce în ce mai mult de produsele high-end, iar alegerile sale stau sub semnul progreselor tehnologice, mai ales pe categorii precum smartphone-uri, gadgeturi, produse audio-video.

Reporter: Ce cifră de afaceri aşteptaţi pentru 2016?

Ştefan Vârşa: Estimăm creşteri peste cele din 2015. În cazul nostru, aceasta este deteminată de creşterea organică a pieţei şi de un număr mai mare de magazine.

Reporter: Cum descrieţi piaţa românească de retail? În ce direcţie credeţi că se va îndrepta?

Ştefan Vârşa: Piaţa de retail îşi va dezvolta în continuare serviciile, fie că vorbim despre transport gratuit, call center sau servicii de creditare. Categoriile de produse cu cele mai mari creşteri vor fi smartphone-urile şi produsele audio-video.

Reporter: Ce aşteptări aveţi pentru Black Friday de anul acesta? Cum vă pregătiţi şi la ce să se aştepte clienţii dumneavoastră?

Ştefan Vârşa: Pentru ultimul trimestru al anului ne aşteptăm la creşteri importante ale vânzărilor, iar în acest scop am început deja pregătirile pentru Black Friday. Este un eveniment important pentru întreaga industrie de retail. Cum ştiţi, noi avem patru astfel de evenimente pe an, tocmai pentru că sunt foarte căutate şi aşteptate de consumatori. În acest sens, în ultima perioadă am mărit suprafaţa de depozitare, pentru a ne securiza avantajul când vine vorba de stoc. Avem stocuri generoase, care pot fi fructificate: vorbim de categoriile IT, comunicaţii, electrocasnice mari şi mici, auto şi multimedia. În plus, livrăm în 24 de ore şi cu transport gratuit în toată ţara.

Reporter: Care sunt planurile de dezvoltare ale companiei în viitor?

Ştefan Vârşa: Ne propunem să implementăm cât mai eficient strategia omnichannel şi să creştem în continuare. În acest sens continuăm să ne concentrăm pe proiectele de modernizare a magazinelor, de creştere a gamei de produse şi de asigurare a stocurilor.

Reporter: Vă mulţumesc pentru timpul acordat!

Altex România este prima companie care a început să vorbească despre experienţa omnichannel pe piaţa de retail electro-IT din România, potrivit oficialilor companiei. Această experienţă se traduce prin posibilităţi multiple de achiziţionare, integrând atât partea de magazin online, cât şi serviciile de care clienţii beneficiază în magazine.

Strategia omnichannel reprezintă o prioritate de business asumată, susţinută de investiţii în diferite segmente. În acelaşi timp, clienţii pot deja accesa servicii de tip omnichannel, precum posibilitatea de a ridica din magazin produsele comandate online, sau rezervarea produselor în magazin, cu opţiunea de livrare acasă. Prin abordarea omnichannel, Altex România îşi propune să interconecteze şi mai mult cele două medii, digital şi offline, astfel încât translatarea conţinutului din online în magazin şi invers să se producă într-un mod cât mai natural.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb