Companiile care pun în practică strategii axate pe înţelegerea nevoilor clienţilor şi contribuie semnificativ la stilul de viaţă al acestora vor înregistra venituri în creştere cu 9%, iar cele care întârzie să adopte aceste strategii vor înregistra scăderi de la an la an, conform celui mai nou raport Accenture (NYSE: ACN), potrivit unui comunicat de presă remis astăzi redacţiei.
Conform sursei citate, raportul mai arată că aceste companii au de trei ori mai multe şanse de a-şi depăşi concurenţii în ceea ce priveşte viteza de lansare a produselor pe piaţă şi de aproape cinci ori mai multe şanse de a obţine rezultate mai bune în ceea ce priveşte valoare de viaţă a clientului, adică suma totală de bani pe care acesta este de aşteptat să o cheltuiască cu un produs/serviciu.
Raportul, intitulat "The Life Centricity Playbook: Proven Strategies for Growth Through Relevance" se bazează pe o cercetare efectuată pe aproximativ 1.700 dintre cei mai importanţi directori executivi din lume. Cercetarea a identificat o provocare aproape unanimă la nivel global, 95% dintre directori afirmând că clienţii lor se schimbă mai repede decât pot ei să-şi schimbe afacerea.
"Pe măsură ce oamenii se confruntă cu instabilitate constantă în vieţile lor, îşi reevaluează continuu valorile şi simţul scopului", a declarat Baiju Shah, Chief Strategy Officer, Accenture Song.
"Companiile trebuie să găsească o abordare axată pe nevoile clienţilor, adoptând o viziune mai largă care să le permită să vadă clienţii în activităţile de zi cu zi şi să se adapteze la nevoile şi priorităţile lor în continuă schimbare. Companiile care urmăresc strategii centrate pe stilul de viaţă al clienţilor nu numai că vor grăbi procesul de creştere al business-ului, dar îşi vor construi avantaje pe termen lung, avansând în topul liderilor de categorie în anul şi deceniul următor", a adăugat Baiju Shah.
Raportul defineşte şi detaliază strategiile axate pe nevoile clienţilor, evidenţiind impulsurile naturale ale comportamentului actual al clienţilor, observând că acesta este din ce în ce mai imprevizibil,chiar paradoxal, determinat de instabilitatea economică, socială, de mediu şi politică. Dacă în trecut, companiile se orientau către o abordare axată pe produs, pe performanţă, iar apoi au trecut la o strategie îndreptată spre client, menită să prioritizeze experienţa, raportul indică necesitatea unei noi strategii pentru creştere, prin studierea comportamentului clientului.
În plus, deşi 95% dintre directori îşi accelerează eforturile de transformare digitală, 97% consideră că aceste eforturi le permit doar să ţină pasul, nu să obţină o nouă creştere şi să atingă relevanţa pentru clienţi. Pe baza acestor constatări, studiul a identificat cinci modalităţi distincte şi dovedite prin care companiile axate pe stilul de viaţă al clienţilor se transformă pentru a creşte în ciuda incertitudinii. Acestea sunt:
-Dobândirea unei înţelegeri profunde a oamenilor: Companiile care se află pe un trend ascendent utilizează datele, ingeniozitatea umană şi inteligenţa maşinilor pentru a înţelege mai îndeaproape vieţile multidimensionale ale oamenilor, găsind noi oportunităţi de a adăuga valoare. Conform concluziilor studiului, companiile care procedează astfel au cu 16% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a profitabilităţii şi cu 19% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri retenţie a angajaţilor.
-Lărgirea orizontului de creare a valorii: Companiile care se concentrează pe o creştere durabilă prin furnizarea de valoare pentru clienţi, socială, de mediu şi pentru angajaţi au cu 26% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a cotei de piaţă şi cu 24% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de valoare în ceea ce priveşte calitatea relaţiei cu clienţii.
-Depăşirea creativă a normelor industriei: Raportul arată, de asemenea, că firmele care îşi folosesc tehnologia şi talentul în mod creativ în contexte noi, depăşind structura industriei lor şi intrând într-un ecosistem mai larg de satisfacere a nevoilor clienţilor, au cu 32% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a veniturilor din noi investiţii şi cu 29% mai multe şanse de a intra pe piaţă într-un timp mult mai scurt.
-Crearea unui continuum de experienţă plăcut: Companiile care proiectează interacţiuni simple, dar semnificative în cadrul unui continuum de experienţă unificat, adăugând cea mai mare cantitate de valoare cu cea mai mică întrerupere, au cu 26% mai multe şanse de a atinge cele mai bune niveluri de satisfacţie a clienţilor şi cu 26% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri în ceea ce priveşte lansarea de produse noi pe piaţă.
-Construirea unei operaţiuni fluide între funcţii: Raportul demonstrează că firmele care utilizează un mix între echipe umane şi maşini pentru a fructifica talentele, unifica sistemele şi platformele de flux de lucru, dar şi pentru a crea organizaţii agile au cu 28% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a veniturilor şi cu 23% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a profitabilităţii.
"Fiecare afacere, din fiecare industrie, se află acum în ape neexplorate - cu provocări şi oportunităţi noi, complexe, care vin din toate părţile şi în ritm alert. În timp ce creşterea este întotdeauna o necesitate, a fi şi a rămâne relevant este acum mai greu ca niciodată", a declarat David Droga, CEO şi Creative Chairman, Accenture Song.
"Pentru a reuşi în noua realitate, companiile nu numai că vor trebui să facă schimbări îndrăzneţe şi creative în ceea ce priveşte modul în care îşi servesc cel mai bine clienţii. Vor trebui, de asemenea, să o facă cu aceeaşi rapiditate cu care clienţii îşi schimbă preferinţel", a mai spus David Droga.