Aproape trei sferturi (73%) dintre companii prioritizează inteligenţa artificială în detrimentul tuturor celorlalte investiţii digitale cu obiectivul imediat de îmbunătăţire a rezilienţei operaţionale într-un context fără precedent, precizează un studiu realizat de Accenture (NYSE:ACN), conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, raportul Reinventing Enterprise Operations a constatat că 90% dintre liderii de afaceri aplică inteligenţa artificială pentru a aborda aspecte ale rezilienţei operaţionale, care acoperă activităţile bazate pe date, cum ar fi finanţele (89%) şi lanţul de aprovizionare (88%), până la experimentarea cu inteligenţa artificială generativă.
În cadrul studiului, organizaţiile au fost evaluate pe baza a şase indicatori de maturitate operaţională: inteligenţă artificială, date, procese, talente, colaborare şi experienţa părţilor interesate. Deşi doar câteva companii (9%) au atins maturitatea pe toate planurile, cele care au reuşit au înregistrat în medie marje operaţionale de 1,4 ori mai mari decât cele ale concurenţilor, şi, în acelaşi timp, a generat inovare cu 42% mai rapidă, un grad de sustenabilitate mai ridicat cu 34% şi scoruri de satisfacţie cu 30% mai mari.
"Toţi directorii executivi sunt presaţi să se digitalizeze mai repede, să pună mai multă rezilienţă în afaceri şi să găsească noi căi de creştere", a declarat Yusuf Tayob, director executiv al grupului Accenture Operations. "Investiţiile corecte în tehnologie, în timp ce se promovează talentele, datele şi procesele, sunt cele care conduc la o nouă frontieră a performanţei."
Cu o strategie de recrutare a talentelor care reflectă datele şi maturitatea digitală, companiile au înregistrat în medie o productivitate de aproape trei ori mai mare atunci când au prioritizat activităţile de formare şi competenţele specializate pentru a răspunde nevoilor de recrutare a personalului. Acest lucru a fost confirmat şi de investiţiile care se fac în noi modalităţi de lucru (citate de 94%) şi de cei 90% dintre respondenţii (COO, CIO, CHRO) care intenţionează să crească numărul de personal specializat şi tehnic în următorii trei ani.
Pentru a profita pe deplin de această oportunitate, liderii ar trebui să adopte aceste cinci iniţiative pentru a dezvolta operaţiunile şi a atinge o nouă frontieră a performanţei prin: umanizarea experienţelor de inteligenţă artificială: explorarea de noi cazuri de utilizare pentru a îmbunătăţi rezultatele legate de experienţă şi pentru a simplifica relaţiile cu angajaţii şi clienţii, capacitate de decizie privind datele: definirea unei strategii clare care să reglementeze modul în care sunt create, colectate şi completate datele, încurajând dezbaterile şi eliminând prejudecăţile pentru a capta cele mai eficiente informaţii care să ghideze procesul decizional, inovarea proceselor: Vizualizarea proceselor "aşa cum sunt", aplicarea cunoştinţelor bazate pe inteligenţă artificială pentru a descoperi noi eficienţe, simulând în acelaşi timp schimbări de scenarii pentru a optimiza îmbunătăţirea proceselor de afaceri, forţa de muncă agilă: crearea agilităţii în cadrul strategiei forţei de muncă; conferirea de competenţe angajaţilor cu o gamă de instrumente tehnologice pentru a răspunde nevoilor, abordare de 360°: Crearea de valoare în mod holistic, construind-o de la zero şi în toate funcţiile, utilizând perspective bazate pe date, de la clienţi, angajaţi şi alţi parteneri din ecosistem.