Strategiile aplicate de companiile multinaţionale în alte ţări nu pot fi aplicate şi pe piaţa noastră de telefonie, întrucât mediul autohton este diferit şi în continuă schimbare, potrivit unui studiu realizat de "A.T. Kearney". Acesta subliniază că, totuşi, este esenţial ca operatorii locali să fie pregătiţi să analizeze amănunţit anumite strategii, care i-ar putea ajuta în cazul unor provocări competitive, la nivel macro.
Dezvoltarea pieţei autohtone de telefonie este impulsionată momentan de recentele mişcări ale companiei "Cosmote" (achiziţia "Telemobil" şi fuziunea cu "Romtelecom") şi de consolidarea industriei de cablu. De asemenea, posibilele consecinţe ale anunţatei optimizări a activelor dintre grupurile "France Telecom", prezent în România prin Orange şi "Deutche Telecom", activ la noi prin "Romtelecom" şi "Cosmote" impulsionează consolidarea industriei de profil, mai arată cercetarea: "După o perioadă de creştere rapidă, România încă se confruntă cu un impact întârziat al crizei şi nu are semne imediate de revenire. Piaţa telecom a fost afectată în mod special, aflându-se în declin de doi ani, ca urmare a veniturilor restrânse ale clienţilor, a venitului mediu pe utilizator şi a adoptării de servicii alternative, de înlocuire".
Piaţa telefoniei mobile a cunoscut o scădere a veniturilor, în ultimii doi ani, de la 2,56 miliarde euro, în 2007, la 2,25 miliarde euro - estimările pentru anul trecut.
Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a stagnat, în ultimii doi ani. Venitul mediu pe utilizator a scăzut, în ultimul timp, ca urmare a intensificării competiţiei.
Potrivit studiului, printre mişcările din piaţă care se anunţă între competitori, se numără fuziunea demarată oficial între "Cosmote" şi "Romtelecom", precum şi recent anunţata posibilitate de schimb de active între FT şi DTşi consolidarea lor pe unele pieţe, printre care şi România. De asemenea, probabil că RCS&RDS va continua să se consolideze pe piaţa televiziunii prin cablu, integrându-şi serviciile de cablu şi telefonie mobilă.