Absolvenţii care îşi doresc să urmeze cursuri universitare caută un job bine plătit şi echilibru între calitatea academică, experienţa practică şi oportunităţile profesionale, arată datele unui studiu realizat de către Bucharest International School of Management (BISM) în parteneriat cu IZI Data, conform unui comunicat transmis redacţiei.
"Într-o piaţă a muncii tot mai dinamică şi competitivă, studenţii îşi doresc nu doar o educaţie solidă, ci şi abilităţi practice şi perspective de angajare bune. La BISM, venim în întâmpinarea elevilor şi absolvenţilor cu patru programe de facultate care să răspundă direct atât nevoilor lor de formare, cât şi evoluţiei domeniilor economice. De exemplu, oferim singurul program de facultate de Business Management şi Digital Marketing din România, o specializare tot mai căutată de către companii. Admiterea este fără examen, pe model britanic, iar studenţii învaţă având la bază cel mai performant model educaţional din Europa, cel din UK. În plus, cursurile sunt ţinute de unii dintre cei mai buni experţi din ţară. În acelaşi timp, studenţii au la dispoziţie internship-uri şi programe de formare practică pe bune, facilitate de către facultate, în toţi cei 3 ani de studiu", a declarat Radu Atanasiu, decan asociat BISM.
În topul domeniilor pe care elevii participanţi la studiu doresc să le urmeze la facultate se numără administrarea afacerilor/ Business (47%), Marketing/ Marketing digital (39%), Economie/ Finanţe/ Contabilitate (25%) şi Cibernetică, statistică, informatică (23%).
Potrivit studiului BISM, tinerii consideră că cel mai important aspect pe care şi-l doresc de la o facultate, pe durata studenţiei, este legat de viaţa cotidiană, în special conexiunile cu oamenii (57%). Acest aspect este urmat de dorinţele legate de viaţa profesională, cum ar fi aplicabilitatea noţiunilor (43%), cunoştinţele actuale şi relevante (38%), şansele mai mari de angajare (35%) şi specializarea (informaţie mai puţină, concentrată pe domeniul de interes, 32%).
Totodată, datele arată că posibilitatea dobândirii unei experienţe practice prin participarea la internshipuri în timpul facultăţii este principalul criteriu pentru trei sferturi dintre liceeni când aleg o facultate. Acesta este urmat de oferirea unor şanse reale la angajare (62%), materii şi curriculum de interes (55%), profesori care activează în domeniile predate (42%) şi comunitatea studenţilor (40%).
În ceea ce priveşte aşteptările pe care tinerii le au de la viitoarea lor carieră, pe primul loc se remarcă un job bine plătit (58%), echilibru între viaţa profesională şi cea personală (51%), să-şi poată aduce contribuţia în această carieră (49%), stabilitatea domeniului (49%), împlinirea personală pe care să o aducă domeniul respectiv (49%).
• Studiu targetat IZI Data, realizat online în rândul elevilor claselor 10-12 şi al absolvenţilor de liceu care doresc să urmeze o facultate, pe un eşantion N=260 elevi sau absolvenţi. Perioada de colectare a datelor: 4 - 28 martie 2024.
"Informaţia teoretică se află la tot pasul pe internet, iar tinerii ştiu acest lucru, astfel că facultăţile au nevoie să se reinventeze. Nevoile actuale ale tinerilor de la o facultate migrează de la nevoia de învăţare a teoriei către zona experienţei practice şi interacţiunii offline. Tinerii vor să cunoască oameni în offline care să le deschidă oportunităţi profesionale şi relaţii autentice precum şi experienţe practice de învăţare", a explicat Silvia Luican, sociolog IZI Data.
BISM, prin parteneriatul său cu universitatea din Marea Britanie, Abertay University, oferă programe de facultate care beneficiază de curriculum, examene, metodologie şi experienţă academică internaţională. Astfel, studenţii BISM se bucură de aceleaşi standarde universitare şi oportunităţi ca şi colegii lor din Marea Britanie, alături de o experienţă educaţională îmbogăţită de expertiza şi abordarea inovatoare a BISM, se menţionează în comunicat.
"Datorită parteneriatului dintre BISM şi Abertay University, noua generaţie de studenţi are ocazia să obţină o diplomă internaţională, într-un mediu de învăţare dinamic, care îi pregăteşte pentru integrarea rapidă pe piaţa muncii şi le deschide uşile pentru parcursul profesional. Prin curriculum de la Abertay University livrat în România, studenţii sunt expuşi la mediul de business prin lectori activi în domeniul pe care-l predau. Totodată, BISM le facilitează internship-uri la companii, pentru a dobândi experienţă pe diferite roluri şi pentru a testa practic o carieră înainte să o aleagă. Studenţii lucrează atât în echipe, cât şi singuri la proiecte ce rezolvă nevoi reale. Astfel, tinerii care urmează cursurile din România se bucură de aceleaşi oportunităţi de dezvoltare academică şi profesională ca şi studenţii care urmează cursurile în Marea Britanie. Alături de Abertay University, colectăm feedback despre experienţa studenţilor, astfel încât aceasta să fie mai bună, de la an la an. În plus, studenţii se bucură de cursuri extra de personal leadership şi pe ariile lor de interes, cum ar fi personal branding sau cum să folosească AI. Toate acestea vor contribui la o pregătire cât mai bună pentru viitoarea carieră a tinerilor", a mai Radu Atanasiu, decan asociat BISM.
Programele de licenţă de la BISM realizate în parteneriat cu Abertay University propun un mix de experienţă internaţională şi know-how local aducând împreună lectori cu o vastă experienţă. Curricula este dezvoltată pentru a pregăti cât mai bine studenţii pentru o carieră în 4 domenii importante din business, mai exact: Business Management, Digital Marketing & Business Management, Business Management & Events Management şi Digital Marketing & Events Management, se precizează în comunicat.