• Pe lângă cei 1.800 de angajaţi ai companiei, Coca-Cola mai creează 17.500 de locuri de muncă
Impactul activităţii societăţii Coca-Cola asupra economiei româneşti generează anual valoare adăugată de 446 de milioane de euro, 17.500 de locuri de muncă şi 204 milioane de euro impozite plătite bugetului de stat, arată un studiu al companiei realizat sub coordonarea profesorului de la Universitatea Georgetown, Ethan B. Kapstein, şi prezentat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă.
Studiul realizat în perioada ianuarie-octombrie 2011 a analizat datele aferente anului fiscal 2010, ajungând la concluzia că la o valoare adăugată directă de 48 de milioane de euro, realizată de compania Coca-Cola, este generată în economie, în mod direct sau indirect, o valoare adăugată de 446 de milioane de euro (0,37% din PIB).
Din această sumă, aproximativ 46% - 204 milioane de euro - merge către bugetul statului sub formă de taxe şi impozite.
Acelaşi studiu a prezentat rezultatul potrivit căruia 1.800 de angajaţi ai companiilor Coca-Cola ajung să genereze circa 17.500 de locuri de muncă în mod indirect, domeniilor conexe.
Importanţa prezenţei Coca-Cola în România a fost subliniată de directorul general Coca-Cola Hellenic pentru România, Stephane Batoux: "Fiecărui euro în impozite plătit de Coca-Cola i se alătură alţi 10 euro din restul economiei în beneficiul bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetelor de asigurări sociale. Fiecare loc de muncă de la Coca-Cola generează indirect alte nouă slujbe în restul economiei".
• Coca-Cola se orientează în continuare către promoţii în magazine
Coca-Cola se află de 21 de ani pe piaţa din ţara noastră şi are trei fabrici (în Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei) şi comercializează 14 mărci.
"În general, businessul nostru păstrează trendul consumului. Consumatorii se orientează către ofertele de pe piaţă. Coca-Cola face astfel de promoţii de foarte mult timp şi vom continua să facem", ne-a declarat Stephane Batoux.
Întrebat dacă se gândeşte la extinderea capacităţii de producţie din ţara noastră sau la investiţii în general, reprezentantul Coca-Cola ne-a declarat că în acest moment nu are astfel de obiective.
De asemenea, compania nu a anunţat lansarea de produse noi pe piaţa din ţara noastră.