STUDIU: Doar 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice

A.B.
Miscellanea / 25 februarie 2021

Doar 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice

Doar 18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice şi ar alege branduri mai scumpe. Studiu Reveal Marketing Research despre obiceiurile de achiziţie ale românilor privind produsele electronice, transmite un comunicat de presă.

1 din 2 români declară că ar alege branduri cu preţuri de mijloc, deoarece raportul calitate-preţ este cel mai important.

Consumatorii preferă să cumpere electronice din magazinele fizice de profil, în detrimentul comenzilor online.

18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice şi ar alege branduri mai scumpe.

Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, în care importanţa tehnologiei este în creştere şi în care comunicăm tot mai mult în mediul online, electronicele au devenit produse esenţiale în viaţa de zi cu zi. Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre obiceiurile de achiziţie ale românilor privind produsele electronice: cum şi în ce categorii de electronice investesc românii? Ce aspecte le influenţează decizia şi cât de loiali sunt brandurilor preferate? Rezultatele pe larg mai jos!

Românii declară că sunt dispuşi să investească cel mai mult în telefoane, laptop-uri şi calculatoare

18% dintre români consideră că este important să investească în calitatea ridicată a produselor electronice şi ar alege branduri mai scumpe. Din această categorie, se observă tendinţa spre a investi în branduri cu preţuri mai ridicate pentru: telefoane (32% dintre români cu această opţiune), laptop-uri (30%) şi calculatoare (22%). Observăm că pentru cei dispuşi să cheltuie, criteriile emoţionale precum loialitatea faţă de brand cântăresc puternic în decizia de alegere. 23% dintre oameni se declară loiali, spunând că achiziţionează mereu acelaşi brand, indiferent de promoţii. Cele mai loiale se arată persoanele cu vârste între 35-44 de ani (30% dintre aceştia).

Totuşi, pentru majoritatea românilor, raportul avantajos calitate-preţ este cel mai important. 1 din 2 respondenţi declară că ar alege branduri cu preţuri de mijloc şi ţin foarte mult la un echilibru între calitatea produsului şi costul acestuia. Similar, telefoanele (60%), laptop-urile (61%) şi calculatoarele (53%) sunt produsele principale pentru care românii ar căuta branduri cu preţuri medii şi raport calitate-preţ bun. Tabletele (60%), smartwatch-urile (48%), căştile (49%) şi sistemele audio (49%) sunt alte produse electronice pentru care un raport bun calitate-preţ este important în achiziţie.

În medie, doar 13% dintre români declară că ar alege branduri mai ieftine şi nu consideră că merită să investeşti foarte mult în aceste produse. Brăţările fitness (17%) şi accesoriile pentru telefoane, tablete, laptop-uri (23%) sunt produse pentru care romanii nu ar fi dispuşi să plătească foarte mult.

Consumatorii preferă să cumpere electronice din magazinele fizice de profil, în detrimentul comenzilor online

45% dintre români spun că merg în magazinele fizice de profil pentru a cumpăra produse electronice, comparativ cu 36% care preferă varianta comenzilor online de pe site-urile magazinelor. Diferenţa se poate explica prin faptul că oamenii îşi doresc să vadă produsul în realitate şi să aibă posibilitatea de a-l testa înainte de achiziţie. Pentru aceştia, poate fi important să înţeleagă mai bine produsul în care investesc banii. Totodată, observăm şi o diferenţă între mediul urban şi rural în ceea ce priveşte preferinţă pentru magazinele fizice, 53% dintre cei din rural preferă să meargă în magazin, comparativ cu 38% dintre cei din mediul urban cu aceeaşi preferinţă.

La nivelul întregului eşantion, dintre toate produsele, telefonul este achiziţionat din magazinele fizice în cea mai mare proporţie de români (52%), în special de cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (62% dintre aceştia). Fiind mijlocul esenţial de comunicare, educaţie şi divertisment în prezent, este de înţeles de ce oamenii resimt nevoia de a se asigura de calitatea produsului inaininte de a-l cumpăra. Mai mult, la finalul anului 2020, un studiu realizat la nivel internaţional (Global Media Intelligence Report) a arătat că românii petrec aproximativ 3 ore şi jumătate pe telefon şi în medie 4 ore în faţa calculatorului sau tabletei.

Deşi în final cumpără din magazinele fizice, românii preferă să se informeze despre electronice din mediul online

Principala sursă de informare despre produsele electronice este site-ul magazinelor de specialitate - peste jumătate dintre români (55%) declară că se informează de aici, potrivit Reveal Marketing Research. 48% dintre oameni spun că îşi culeg informaţii din reclamele sau anunţurile văzute în mediul online, în special tinerii cu vârsta între 25-34 de ani (59%). În schimb, 55 de ani (57%) afirmă că se informează direct din magazin. Din totalul eşantionului, 36% dintre români sunt de aceeaşi părere. Recomandările primite de la prieteni, familie sau cunoscuţi în legătură cu produsele electronice sunt importante pentru 32% dintre români, cu precădere pentru cei cu vârste între 45-55 ani (35%). Acest lucru înseamnă că brandurile trebuie să continue să investigheze procesele de achiziţie (prin studii de consumer decision journey) pentru a identifica touchpoint-urile cheie. Această abordare este importantă chiar şi în perioada actuală, în care putem fi tentaţi să credem că promovarea online asigură succesul imediat.

Promoţiile se află în top 3 criterii care influenţează decizia de cumpărare a românilor

Promoţiile au şi rolul de a influenţa loialitatea consumatorilor faţă de brandurile de electronice - întrebaţi cât de loiali sunt atunci când cumpără din această categorie, 69% dintre români spun că alegerea brandului e ghidată în funcţie de promoţii. Astfel, din cei 69% - 50% obişnuiesc să alterneze cam aceleaşi branduri de electronice, în funcţie de promoţii, iar 19% declară că nu cumpără aceleaşi branduri, ci se orientează doar în funcţie de promoţii. Doar 8% dintre respondenţi variază mereu opţiunile de achiziţie şi nu sunt loiali, spunând că nu cumpără aceleaşi branduri şi se uită la alte criterii faţă de oferte - reclame, aspectul atractiv al produsului.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb