În ţările membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), trecerea de la o viteză de 4 Mbps la una de 8 Mbps poate creşte veniturile unei gospodării cu 120 de dolari pe lună, potrivit unui studiu realizat de Ericsson.
Pe de altă parte, în Brazilia, India şi China, trecerea de la o viteză de 0.5 Mbps la una de 4 Mbps poate creşte veniturile unei gospodării cu 46 de dolari pe lună.
Ericsson, împreună cu agenţia de consultanţă de afaceri Arthur D. Little şi Universitatea Tehnologică Chalmers din Suedia, au desfăşurat un studiu comun despre impactul vitezei conexiunilor broadband asupra veniturilor unei gospodării.
Acest studiu la nivel microeconomic relevă care sunt pragurile de upgrade ale vitezei conexiunii broadband pentru a avea creştere semnificativă în ceea ce priveşte venitul unei familii. Aceste praguri sunt diferite pentru ţările membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) faţă de cele pentru Brazilia, India şi China (BIC), în corelaţie directă cu nivelul produsul intern brut al fiecărei ţări.
"Aceste studii indică faptul că accesul la o conexiune broadband are un efect benefic asupra economiei. ştim că viteza unei conexiuni contează şi trecerea la o viteză mai mare a conexiunii de broadband are un impact pozitiv. Acum avem ocazia să arătăm date cantitative la nivel de gospodării, atât din ţări membre OECD, cât şi din BIC", a declarat Sebastian Tolstoy, Vicepreşedinte Dezvoltare şi Strategie Radio, Ericsson.
Martin Glaumann, Partner la Arthur D. Little, a precizat: "Studiul acesta este o dovadă în plus că viteza conexiunii de broadband este un factor de creştere economică. Din păcate, în multe ţări, există încă reglementări care nu permit atingerea potenţialului maxim din punct de vedere al conexiunii broadband. În special în BIC, trebuie să există reglementări care să recunoască broadband-ul de mare viteză ca un necesar la nivel naţional. Acesta oferă membrilor unei gospodării ocazia de a-şi îmbunătăţi abilităţile şi productivitatea prin educaţie şi servicii de business online, dar şi oportunitatea de a genera noi canale de consum".