Nouă din zece români sunt pasionaţi de mersul la cumpărături, în timp ce în Cehia, Slovacia şi Austria doar 7 din 10 cumpărători (între 68 şi 71%) pot spune acest lucru, pe când, în Bulgaria, procentul este de numai 50%, potrivit unui studiu efectuat de compania de cercetare a pieţei GFK.
În ţara noastră, aproximativ 35% dintre cumpărători resimt o oarecare presiune a timpului atunci când se află la cumpărături, situându-se, astfel, la polul opus faţă de Austria şi Cehia (14%), reiese din comunicatul GFK.
În România şi Bulgaria, cumpărătorii se încadrează în bugetul alocat, iar cumpărăturile de impuls sunt mai rare, potrivit studiului citat. Astfel, în procent de 68% românii reuşesc să se încadreze în bugetul alocat cumpărăturilor zilnice. Se remarcă o deosebire masivă, şi la acest capitol, faţă de Cehia şi Austria, unde doar aproximativ 36-37% dintre cumpărători acordă o importanţă deosebită bugetului alocat.
Totodată, studiul arată că puţin peste jumătate dintre cumpărătorii români (54%) folosesc lista de cumpărături, fruntaşi la acest capitol fiind bulgarii (67%).
Majoritatea cumpărătorilor români (89%) preferă să meargă într-un singur magazin pentru a-şi achiziţiona toate produsele. Dintre aceştia, 72% ajung ca, de cele mai multe ori, să viziteze mai multe magazine pentru a găsi cel mai avantajos preţ.
În ţara noastră, studiul a fost efectuat pe un eşantion de 3.000 de gospodării, pentru toate categoriile de produse de larg consum.