Femeile din România conduc majoritatea afacerilor din sănătate şi asistenţă socială, gospodării private, alte activităţi de servicii şi sunt aproape pe picior de egalitate cu bărbaţii în învăţământ, intermedieri financiare, activităţi profesionale, comerţ, hoteluri şi restaurante, potrivit KeysFin.
Astfel, femeile au o pondere de 58,58% în afacerilor din sănătate şi asistenţă socială, în gospodării private de 66,67%, în alte activităţi de servicii de 51,78%, potrivit studiului KeysFin.
Totodată, se apropie de jumătate la deţinerile afacerilor în învăţământ (48,92%), intermedieri financiare (46,7%), activităţi profesionale (44,38%), comerţ (43,62%) şi hoteluri şi restaurante (42,64%), arată un studiu realizat de compania de servicii financiare KeysFin.
Tot mai multe femei intră în afaceri, având în vedere că acestea sunt acţionari majoritari la peste 200.000 de firme, precizează sursa citată.
"Dacă la precedentul studiu realizat de KeysFin, aveam în jur de 160.000 de femei implicate în business, acum avem 217.400 şi asta numai cu statutul de acţionari majoritari, adică de decidenţi în materie de afaceri, ceea ce reprezintă un progres semnificativ", afirmă analiştii KeysFin.
Majoritatea firmelor în care sunt implicate femei în calitate de acţionar majoritar au, în medie, trei salariaţi şi o cifră de afaceri de până la 500.000 lei.
Cele mai multe dintre femei au afaceri în Bucureşti, unde sunt înregistrate 47.118 firme cu acţionari majoritari femei, urmate de cele din Cluj (11.842 firme), din Timiş (9.797 firme), Constanţa (9.401 societăţi), Prahova (7.654 firme) şi Ilfov (6.984 societăţi).
Comerţul cu amănuntul este domeniul cel mai atractiv pentru doamne, fiind înregistrate 24.130 de societăţi în acest sector. Acestea mai au afaceri în transport şi depozitare (9.281 de firme) şi în consultanţă şi management (8.854 companii).
Femeile mai conduc afaceri din comerţul cu amănuntul în magazinele nespecializate cu vânzare predominantă de produse nealimentare (7.571 firme), lucrări de construcţii rezidenţiale şi nerezidenţiale (6.458 societăţi), activităţi de contabilitate şi audit financiar (5.891 firme), baruri şi activităţi de servire a băuturilor (4.867 firme) şi restaurante (4.310 societăţi)
Alte peste 4.000 de femei conduc business-uri în domeniul magazinelor de îmbrăcăminte, 3.913 au afaceri cu coaforuri şi alte activităţi de înfrumuseţare, iar peste 3.300 conduc farmacii.
"Datele statistice arată că cele mai multe femei implicate în afaceri din poziţia de acţionar majoritar sunt românce. Tot în ţara noastră fac business, printre altele, 116 italience, peste 200 de chinezoaice, 105 femei din Germania, 74 de femei din Republica Moldova, 34 de austriece, 42 de turcoaice, 23 de franţuzoaice, 19 unguroaice şi 26 de femei din SUA", mai spun experţii KeysFin.
Femeile cu educaţie superioară reprezintă 78% dintre cele care fac afaceri, procentajul în cazul bărbaţilor fiind de 74%. Vârsta medie a femeilor care fac afaceri este de 44 de ani, iar la bărbaţi este de 44,6 ani.
"Cele mai tinere femei care fac afaceri sunt implicate în organizarea de spectacole (medie de 40 ani), servicii şi activităţi ale gospodăriilor (41 de ani), în timp ce femeile cu vârsta medie cea mai ridicată ( de peste 47 ani) activează în sănătate şi asistenţă socială şi tranzacţii imobiliare. Asta în timp ce bărbaţii maturi sunt implicaţi mai ales în industria extractivă şi cea prelucrătoare, iar cei mai tineri în IT&C", se mai arată în comunicatul KeysFin.