Conform datelor disponibile la nivel european, România înregistrează decalaje majore în ceea ce priveşte vârsta medie la care încep să apară problemele de sănătate, iar speranţa de viaţă este cu şase ani sub media europeană.
Eforturile de educaţie în domeniul sănătăţii duc, pe termen mediu şi lung, la reducerea costurilor de spitalizare şi la scăderea numărului de pacienţi cu probleme medicale grave, care pot fi preîntâmpinate sau tratate încă din stadii incipiente. În contextul în care nevoia pentru educaţie în sănătate devine prioritară, companiile şi furnizorii medicali ajung să preia această responsabilitate, în beneficiul angajaţilor şi al populaţiei active. Programul "'Screening-ul salvează vieţi!'', desfăşurat de Reţeaua de sănătate REGINA MARIA alături de Banca Transilvania în ultimii cinci ani, are ca scop dezvoltarea unor comportamente sănătoase în rândul angajaţilor, prin monitorizarea atentă a sănătaţii şi efectuarea screening-urilor anuale, în completarea serviciilor incluse în abonamentul medical.
Datele McKinsey&Company arată că 63% dintre persoanele active în câmpul muncii se confruntă cu probleme de sănătate care le scurtează prematur viaţa. Depistarea precoce a unei boli grave, cum este cancerul, permite aplicarea unui tratament maxim eficient. În acest sens, singura modalitate certă de a descoperi boala în stadiu incipient este efectuarea investigaţiilor preventive.
În urma unei analize privind incidenţa cancerului în 2016, reprezentanţii Banca Transilvania au luat decizia să intervină şi să contribuie la sănătatea angajaţilor prin servicii de prevenţie, iar din 2017 au demarat, alături de Reţeaua de sănătate REGINA MARIA, cel mai amplu program de screening pentru cancer desfăşurat într-o companie, în România.
În perioada martie 2017 - martie 2022, au fost realizate aproximativ 14.000 de screeninguri, dintre care 89,5% pentru femei şi 10,5% pentru bărbaţi, iar rezultatele au arătat că 27% dintre persoanele testate au primit rezultate modificate din punct de vedere al parametrilor medicali, iar peste 150 de cazuri au fost maligne sau în stadiu avansat.
"'E de datoria noastră să promovăm educaţia medicală şi să încurajăm mersul preventiv la medic. Furnizorii medicali privaţi au o bază totală de 1,8 - 2 milioane de abonaţi - persoane tinere, active, şi familiile acestora, care pot fi încurajate să adopte obiceiuri sănătoase, prin campanii de prevenţie şi de screening derulate anual, în parteneriat cu cei mai mari angajatori din România.
Suplimentar abonamentelor medicale, companiile pot accesa o multitudine de alte servicii şi screening-uri, ca extra-beneficii pentru angajaţi. Obiectivul nostru este ca fiecare angajat din România să facă cel puţin un screening pe an, iar astfel, în timp, să avem o societate mai sănătoasă, cu o speranţă de viaţă mai mare. Ne bucurăm că am găsit în Banca Transilvania un partener de cursă lungă, cu care împărtăşim aceeaşi viziune.'', declară Andreea Minuţă, Director Executiv Divizia de Abonamente REGINA MARIA.
În cadrul programului, 12.500 de screeninguri au fost realizate în rândul femeilor pentru cancer de piele, col uterin, mamar şi colorectal, iar 1.500 de bărbaţi au fost monitorizaţi pentru cancer de piele, colorectal şi prostată. 1% din angajaţi aveau afecţiune malignă în stadii avansate, intrând imediat în programul de monitorizare şi tratament. În total, peste 300 de medici au fost implicaţi în program, atât din clinicile REGINA MARIA, cât şi din clinicile partenere, din 25 de judeţe ale ţării. De asemenea, au fost organizate sesiuni de informare cu medici din Reţea la sediile Băncii Transilvania, pentru a explica programul şi a sublinia importanţa prevenţiei prin screeninguri care pot salva viaţa.
"Trăim o perioadă extrem de complexă, ale cărei efecte se resimt nu doar în modul în care alegem să ne raportăm la job, ci şi în starea de sănătate a angajaţilor. De aceea, pentru noi este extrem de important să avem alături un furnizor medical atât pentru serviciile obişnuite de sănătate, cât şi pentru consiliere şi recomandări specifice, adaptate nevoilor angajaţilor noştri. Căutăm în permanenţă soluţii relevante şi actuale prin care să ne sprijim în mod real colegii să aibă o viaţă mai sănătoasă şi activă. Cifrele arată că prevenţia este esenţială, este necesar să ne educăm să mergem la medic chiar şi atunci când nu ne doare, iar Banca Transilvania îşi susţine angajaţii în acest sens, pentru a le îmbunătăţi calitatea vieţii sau chiar pentru a o prelungi.", spune Nevenca Doca, HR Executive Director Banca Transilvania.
La cinci ani de la începerea programului "'Screening-ul salvează vieţi!'', din cele aproximativ 14.000 de screeninguri, 13.000 de teste au fost făcute în clinicile Reţelei, iar restul în clinicile partenere sau în sediile Băncii Transilvania. Rezultatele arată că 81% dintre angajaţi au primit analizele în parametri normali, iar pentru 19% rezultatele au arătat parametri modificaţi. Proiectul "Screeningul salvează vieţi" este în continuare disponibil pentru angajaţii BT, dar şi pentru companiile din portofoliul REGINA MARIA, la nivel naţional.