Studiu Reveal Marketing Research: 6 din 10 utilizatori folosesc Inteligenţa Artificială pentru deciziile de cumpărare

M.B.
Miscellanea / 27 februarie

Studiu Reveal Marketing Research: 6 din 10 utilizatori folosesc Inteligenţa Artificială pentru deciziile de cumpărare

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research evidenţiază impactul tot mai mare al Inteligenţei Artificiale în viaţa cotidiană a românilor şi analizează tendinţele în utilizarea acestei tehnologii, potrivit unui comunicat emis redacţiei.

Majoritatea românilor (67%) consideră că Inteligenţa Artificială este utilă, inclusiv 53% dintre non-utilizatori. Aproape jumătate dintre respondenţi (47%) folosesc AI în activităţile zilnice, acest obicei fiind mai frecvent în rândul femeilor (51%) decât al bărbaţilor (42%) şi cel mai des întâlnit în segmentul de vârstă 18-24 ani (70%).

"Acest studiu reflectă tendinţa tot mai accentuată de integrare a Inteligenţei Artificiale în viaţa de zi cu zi a românilor. Faptul că inclusiv non-utilizatorii recunosc beneficiile acestei tehnologii demonstrează potenţialul său uriaş de a influenţa deciziile personale şi profesionale. AI nu mai este o opţiune futuristă, ci un instrument accesibil şi util pentru toată lumea", a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Cel mai frecvent, românii folosesc AI pentru căutarea de informaţii generale (73%), acest obicei fiind mai pronunţat în rândul persoanelor de peste 45 de ani (87%). Educaţia şi învăţarea reprezintă a doua cea mai populară întrebuinţare (45%), mai ales în rândul tinerilor sub 35 de ani (53%). Alte utilizări includ divertismentul (37%), sprijinul la locul de muncă (31%) şi planificarea personală (19%).

Dintre platformele de Inteligenţă Artificială, ChatGPT este cea mai utilizată (60%), urmată de Gemini (29%) şi Siri (21%), conform aceleiaşi surse.

În ceea ce priveşte modalitatea de interacţiune cu AI, 66% dintre utilizatori preferă mesaje scrise, 15% folosesc comenzi vocale, iar 19% utilizează ambele metode. Femeile aleg mai des comunicarea prin mesaje scrise (70% faţă de 61% dintre bărbaţi), în timp ce bărbaţii utilizează ambele metode într-o proporţie mai mare (23% faţă de 16% dintre femei).

8 din 10 utilizatori de AI declară că folosesc tehnologia pentru a căuta informaţii despre branduri sau produse, iar 6 din 10 admit că aceasta le influenţează alegerile de cumpărare. Bărbaţii (66%) şi persoanele sub 35 de ani (64%) sunt cei mai predispuşi să utilizeze AI pentru luarea deciziilor de cumpărare.

AI sprijină utilizatorii în acest proces prin compararea produselor şi preţurilor (59%), rezumarea recenziilor (57%) şi oferirea de recomandări personalizate (33%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, în perioada 17-21 februarie 2025, pe un eşantion reprezentativ naţional pentru populaţia cu vârsta de peste 18 ani, utilizatori de internet din mediul urban. Eşantionul a inclus 1.000 de respondenţi, iar marja maximă de eroare este de +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
unnpr.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9773
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7500
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2885
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0207
Gram de aur (XAU)Gram de aur441.9116

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb