Studiu Reveal Marketing Research: 7 din 10 cetăţeni returnează toate ambalajele cu garanţie

F.D.
Miscellanea / 18 iunie

Studiu Reveal Marketing Research: 7 din 10 cetăţeni returnează toate ambalajele cu garanţie

70% dintre români declară că returnează toate ambalajele marcate cu simbolul SGR. Dacă în noiembrie 2023, o treime dintre români (36%) intenţionau să returneze parţial ambalajele, în prezent 19% au adoptat acest comportament ocazional, conform rezultatelor unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

În funcţie de carcateristicile demografice, reprezentanţii Generaţiei Z, cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, sunt cei care returnează într-o proporţie semnificativ mai mică ambalajele marcate cu SGR de fiecare dată (59% vs. 70% total eşantion).

Mai mult decât atât, locuitorii din mediul urban se diferenţiază faţă de cei din mediul rural ca returnând toate ambalajele marcate cu SGR într-o proporţie semnificativ mai mare (75% mediul urban vs. 63% mediul rural). Această diferenţă poate fi atribuită numărului redus sau chiar absenţei punctelor de returnare în mediul rural.

2 din 5 români returnează ambalajele cu simbol SGR, fiind motivaţi în principal de recuperarea banilor plătiţi pe garanţie

Îndreptându-ne atenţia către frecvenţa cu care românii returnează ambalajele cu garanţie, 42% le aduc la punctele de colectare o dată pe săptămână, 29% de 2-3 ori pe săptămână, iar 15% o dată pe lună.

Ca tendinţă, frecvenţa cu care românii vizitează punctele de colectare a ambalajelor cu garanţie dintr-o lună obişnuită creşte odată cu înaintarea în vârstă. Spre exemplu, 38% dintre cei între 35-44 ani preferă să returneze ambalajele de 2-3 ori pe lună (vs. 29% total eşantion), în timp ce 51% dintre persoanele mature peste 55 ani merg săptămânal la punctele de colectare (vs. 42% total eşantion). Această evoluţie sugerează o creştere a conştientizării şi a responsabilităţii faţă de economisire şi reciclare odată cu înaintarea în vârstă.

Referitor la motivaţia principală care stă la baza obiceiului de a returna ambalajele din SGR, observăm o creştere semnificativă de la 31% (noiembrie 2023), la 39% (iunie 2024) în rândul celor care declară că recuperarea banilor plătiţi pe garanţie reprezintă principalul imbold. Tinerii între 25-34 ani se diferenţiază prin faptul că acordă o importanţă semnificativ mai mare recuperării garanţiei de la achiziţie (44% vs. 39% total eşantion).

Doar 45% dintre români sunt multumiţi de modul de funcţionare a Sistemului de Garanţie-Returnare, principala soluţie pentru îmbunătăţirea acestuia fiind creşterea numărului de puncte de returnare (55%)

Rezultatele studiului Reveal Marketing Research arată că ambalajele de plastic cu garanţie sunt cele mai frecvent returnate de către români (84%), urmate de ambalajele din sticlă (56%) şi de cele din metal (55%). În funcţie de gen, bărbaţii obişnuiesc să returneze în mai mare măsură decât femeile atât ambalajele din metal (62% bărbaţi vs. 50% femei), cât şi pe cele din sticlă (61% bărbaţi vs. .53% femei).

Măsurând gradul de satisfacţie referitor la aplicarea programului garanţie-returnare, doar 45% dintre români se declară mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de modul în care acesta funcţionează.

Astfel că, în viziunea românilor principalele soluţii pentru îmbunătăţirea Sitemului de Garanţie-Returnare sunt reprezentate de creşterea numărului de puncte de returnare (55%) şi campaniile de informare şi educare (24%).

În noiembrie 2023, 44% dintre români considerau că nu îşi vor modifica comportamentul de cumpărare şi consum al băuturilor îmbuteliate odată cu implementarea Sistemului de Garanţie-Returnare. În prezent, procentul celor care declară că nu şi-au schimbat obiceiurile creşte până la 59%, datele indicând că românii s-au adaptat mai bine decât se aşteptau la noul sistem de gestionare a deşeurilor.

Cu toate acestea, o treime dintre români (34%) observă schimbări ale modului în care cumpără băuturi îmbuteliate odată cu implemnetarea noii legislaţii. Astfel, 15% optează pentru ambalaje mai mari, pentru a plăti de mai puţine ori garanţia, în timp ce 10% cumpără mai rar, iar 9% că aleg produse mai ieftine la raft.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb