Cel mai recent studiu de piaţă realizat de Reveal Marketing Research şi-a propus să evalueze preferinţele şi comportamentele de achiziţie ale românilor privind categoria electrocasnicelor şi modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în februarie 2021, arată un comunicat de presă remis Redacţiei.
Cei mai mulţi dintre români (70%) nu îşi schimbă electrocasnicele dacă nu sunt stricate
În topul criteriilor de achiziţie a electrocasnicelor regăsim preţul (70%), performanţa (54%) şi consumul de energie (54%)
74% dintre români sunt deschişi să aleagă electrocasnice smart pentru casele lor, însă preţurile ridicate sunt principala barieră în decizia de cumpărare
Când aleg românii să îşi cumpăre electrocasnice noi?
Conform datelor studiului Reveal Marketing Research 70% dintre români îşi achiziţionează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoţii avantajoase, iar 17% deoarce işi doresc dotarea casei cu tehnologii noi/ inovaţii.
În funcţie de gen, observăm că femeile se diferenţiază ca fiind mai pragmatice, acestea obişnuind în mai mare măsură să înlocuiască un aparat electrocasnic ce s-a stricat cu unul nou (75% vs. 65% barbaţi), iar bărbaţii ca fiind mai atraşi de urmărirea şi achiziţionarea noilor tehnologii (21% vs. 14% femei).
De asemenea, presiunile economice îi fac pe români mai chibzuiţi, procentul celor care aleg să repare electrocasnicele stricate crescând semnificativ comparativ cu 2021, ajungând de la 6% la 15% în prezent.
Tot din dorinţa de economisire, programul Rabla pentru electrocasnice se bucură de o popularitate crescută în rândul românilor, 64% manifestându-şi interesul de a se înscrie în program, în timp ce un procent de 6% declară că sunt deja înscrişi.