Femeile reprezintă, ȋn prezent, 49% din totalul pieţei muncii din România, potrivit Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale. O analiză McKinsey arată că, dacă procentul ar ajunge la 52%, România ar putea adăuga, în fiecare an, 8,7% la PIB, adică aproximativ 24 miliarde de euro. În acest context, Kaufland România îşi consolidează angajamentul faţă de egalitatea de gen şi vizează creşterea numărului de angajate în situaţii vulnerabile sau cu dizabilităţi, precum şi în poziţii de conducere. Unul dintre cei mai mari retaileri se alătură mişcării sociale #WeAreHalf, lansată de către Asociaţia Solidaritate şi Egalitate. Obiectivul acesteia este creşterea cu 25%, în următorii doi, ani a gradului de conştientizare privind inegalitatea de gen în România, prin campanii de informare şi educaţie, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Dacă analizăm cifrele, decalajul dintre numărul femeilor în societate versus implicarea lor în economie este evident. În România, populaţia majoritară este feminină (peste 51%), dar situaţia se inversează când ne uităm la rata de angajare, unde bărbaţii sunt majoritari. Din fericire, în Kaufland România, datele se aliniază cu procentele populaţiei, pentru că peste 73% din totalul angajaţilor sunt femei şi peste 50% din poziţiile de conducere sunt ocupate tot de femei. Având un rol semnificativ în peisajul economic al României, considerăm că responsabilitatea noastră se extinde dincolo de limitele companiei, motiv pentru care ne-am implicat în creşterea conştientizării pe tema egalităţii de gen. Acesta este unul dintre motivele pentru care ne-am alăturat iniţiativei #WeAreHalf. La rândul meu, ca femeie, simt nevoia să susţin astfel de cauze, care fac societatea românească un loc mai prosper şi mai echitabil pentru toţi cetăţenii săi, indiferent de gen", a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România.
România se află pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte egalitatea de gen, conform datelor din 2022 ale Institutului European pentru Egalitatea de Gen, transmise de World Bank Romania. Chiar şi în acest context, avem o oportunitate reală de schimbare în societate. Asociaţia Solidaritate şi Egalitate a pornit în urmă cu un an, o campanie de informare, educare şi sprijin al femeilor. Analiza McKinsey din septembrie 2021 arată că dacă procentul de femei angajate ar ajunge la 52%, România ar putea adăuga, în fiecare an, aproximativ 8,7% la PIB, adică aproximativ 24 miliarde de euro. Acest lucru poate fi obţinut prin creşterea numărului de femei active pe piaţa muncii cu 3%, remunerarea orelor lucrate suplimentar şi angajarea acestora în sectoare cu productivitate mare.
"#WeAreHalf nu este doar o provocare adresată femeilor. Egalitatea de gen, sau mai degrabă lipsa ei, afectează întreaga comunitate. Participarea activă a femeilor în economie nu doar ar întări coeziunea societăţii, ci ar reduce semnificativ fenomenele de violenţă. Am dat glas acestei mişcări în martie 2023, iar anul acesta, cu ajutorul Kaufland România, vrem să ajungem cu mesajul nostru în cât mai multe oraşe din ţară, în care să punem în valoare femei cu potenţial. În plus, ne dorim să le oferim o platformă extinsă prin care pot să participe activ la schimbarea stereotipurilor şi la promovarea egalităţii de şanse", a subliniat Mihaela Raluca Tudor, fondatoarea Asociaţiei Solidaritate şi Egalitate.
Prin această colaborare extinsă, campania aduce în prim-plan poveştile impresionante ale femeilor care au obţinut realizări notabile în comunităţile lor şi le încurajează să devină modele pentru întreaga societate. Kaufland a început deja un sistem intern de nominalizare al femeilor din companie. Primele trei poveşti înscrise în campania #WeAreHalf vorbesc despre dedicarea pentru identificarea şi aplicarea unor politici incluzive într-o companie cu mii de angajaţi şi 177 de magazine, consolidarea echipelor de lucru prin integrarea fiecărui membru, indiferent de experienţa profesională şi, mai ales, mai presus de dizabilităţi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 15:17)
La munca!
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 17:37)
Da, se pare ca femeilor nu prea le place munca.
Sefi le place sa fie.
3. Discriminare
(mesaj trimis de Tm în data de 08.03.2024, 20:38)
Nu cred că în România de azi se mai pune problema așa.
Dacă o femeie vrea sa de angajeze se angajează.
Problema este că nu aplica așa de multe femei pt aceste funcții și atunci DE CE sa faci discriminare și să zici...nu va angajam DOAR daca sunteti femei?
Ca de obicei idiots...all over
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 09.03.2024, 03:13)
Exact, unii vor sa creeze o narativa falsa
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 23:23)
Adica cum sa angajezi un barbat, cind ai alterantiva o femeie 90-60-120?
Tre' sa fi timpit. Sau sa ai ca hobby pescuitul.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.03.2024, 03:12)
Si natalitatea cu cat o sa mai scada?
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.03.2024, 09:20)
femeile fug de munca fara a generaliza , nu o spun cu rautate , nu le ajuta nici fizicul , e firesc , cu toata propaganda care mai mult rau le face decat bine .mie o femeie mi-a spus direct , la intrebarea de ce nu se implica mai mult , si raspunsul a fost , mie imi place mai mult sa plimb copilul in parc !