Unul din zece şoferi a recunoscut că a condus după ce a consumat băuturi alcoolice înainte de a şofa însă doar 1% dintre aceştia au precizat că nu au fost situaţii izolate, arată unu studiu privind atitudinile social în trafic, potrivit Agerpres.
"3 din 10 respondenţi au spus că au luat această decizie fiindcă aveau de parcurs o distanţă mică, iar 26% simţeau că nu le-a fost afectată capacitatea de a conduce. În acelaşi timp, un sfert dintre respondenţi (cu 15% mai mulţi decât în 2018) au spus că era o situaţie de urgenţă. De asemenea, 11% (în creştere cu 7% faţă de 2018) nu se aşteptau să fie opriţi şi verificaţi de poliţie, deşi 43% dintre şoferi au declarat că au fost testaţi cel puţin o dată cu etilotestul în ultimii trei ani", arată cercetarea realizată de Cult Market Research în parteneriat cu Ursus Breweries, Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Direcţia Rutieră şi Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii.
În context, 70% dintre şoferi consideră că cea mai gravă abatere care influenţează negativ siguranţa rutieră este consumul de băuturi alcoolice la volan.
"În România, ponderea deceselor în accidentele rutiere este la un nivel aproape dublu faţă de media Uniunii Europene, iar acest rezultat este influenţat şi de comportamentul în trafic. În contextul în care sărbătorile oferă şi un prilej pentru a consuma alcool, dar şi pentru a călători, şoferii sunt îndrumaţi să adopte un comportament responsabil şi să nu se urce la volan decât dacă nivelul alcoolului în sânge este zero", se precizează într-un comunicat transmis vineri AGERPRES.
Ursus Breweries, în parteneriat cu Poliţia Rutieră Română şi Institutul de Medicină Legală, a dezvoltat, din anul 2011, aplicaţia Zero la Mie, creată pentru a contribui la estimarea momentului în care nivelul alcoolului din sânge revine la zero. Ea este disponibilă în App Store şi Play Store şi a fost deja descărcată de peste 50.000 de utilizatori.
"În special în perioada sărbătorilor, când atmosfera de festivitate şi presiunea socială pot împinge şoferul să cedeze şi să consume o cantitate, chiar şi mică, de alcool, consecinţele pot fi grave. De aceea încercăm să creştem constant nivelul de conştientizare şi să promovăm un consum responsabil de alcool. Totodată, ca parte a strategiei de dezvoltare durabilă a Ursus Breweries, ne propunem să creştem portofoliul nostru de produse fără alcool, pentru a oferi consumatorilor cât mai multe opţiuni pentru diverse ocazii", a declarat Robert Uzună, vicepreşedinte Corporate Affairs Ursus Breweries.
Chestionarul utilizat în studiul "Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022" este o variantă modificată şi completată a chestionarului SARTRE (Social Attitudes to Road Traffic Risk in Europe), aplicat până în prezent în mai multe state europene. Studiul a fost reluat, pe baza unui chestionar actualizat, în anii 2014, 2018 şi 2022. Ultimele două studii au fost realizate de agenţia de cercetare sociologică Cult Market Research, în parteneriat cu Ursus Breweries, Inspectoratul General al Poliţiei Române - Direcţia Rutieră şi Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii.
Ursus Breweries este cel mai mare producător de bere din România şi deţine 3 fabrici de bere în Braşov, Buzău şi Timişoara şi o mini-facilitate de producţie în Cluj-Napoca.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2022, 14:15)
Numarul e clar mult mai mare dar asa se intampla, cand cei care fac accidente grave, beti, drogati sau fara permis nu patesc nimic sau primesc 3 ani cu suspendare daca au fost si victime.
2. Povestea asta cu 0% alcool e o nemernicie !
(mesaj trimis de anonim în data de 24.12.2022, 07:47)
Ca orice stat totalitar, Romania politieneasca isi impune obiective imbecile (pentru ca li se permite ce vor!), iar o parte din cretinii romaniei aplauda. Cretinii de obicei au pareri ferme, fie de o parte fie de alta. Nu avem justa masura, nu avem cultura libertatii si democratiei, avem doar Lucieni Diniti care apar si mananca acelasi .... de ani de zile fara sa se intrebe nimeni cat ar pierde politistii de la circulatie in spagi daca s-ar dezincrimina pedepsele absurde care ii fac pe soferi sa dea spaga. Oare cu cat ar scadea fluxul de bani dinspre regii de la circulatie spre varful MAI?
Sunt un bautor de 4-5 beri pe an, un pahar de vin si unul doua de sampanie dar am condus dupa ce am baut o bere si nu a fost niciun fel de diferenta. Am condus in Grecia 500 km dupa ce am baut o bere, in Franta dupa ce am baut un pahar de vin, in Germania dupa ce am baut o halba, si se poate, fara diferente.
Pentru ca la ei nu sunt analfabeti cu permise vandute de cei care ne impun noua tinta zero, pentru ca la ei nu sunt mame noveau-rich cu gipane care habar nu au sa conduca dar au permis, pentru ca la ei soselele nu sunt facute de firme de partid si au latimea corecta nu ingustate si transformate in vile, pentru ca multe .... !
Noi suntem perpetuu poluati cu comunicate ca "În România, ponderea deceselor în accidentele rutiere este la un nivel aproape dublu faţă de media Uniunii Europene,..." desi mai corect ar fi sa spuna ca " Desi in Romania toleranta la alcool este zero de ani de zile, numarul deceselor este dublu fata de media...asa ca prostimea din fruntea MAI a decis sa-si dea demisia si sa nu mai ia spagi prin sistemul de crima organizata numit impropriu Politia Rutiera", Asteptam cu interes dar probabil ca pana in sarbatori nu va veni.